Santiago Compostel·la

El maquinista hauria admès anar a 190 quilòmetres per hora, més del doble de la velocitat permesa

RedaccióActualitzat
Fonts de la investigació afirmen que el maquinista va anar a 190 quilòmetres per hora enlloc dels 90 quilòmetres per hora que era el límit establert en aquell tram. Els tècnics miren d'aclarir les raons d'aquesta velocitat extrema i les mesures de correcció que es podien haver aplicat.

Segons publica el diari El País, Francisco José Garzón Amo, el maquinista del tren, gallec i veí de Monforte de Lemos,  hauria parlat per ràdio amb l'estació de Santiago poc després de l'accident i va repetir diverses vegades "Som humans, som humans" just abans de fer una confidència: "Espero que no hi hagi morts perquè cauran sobre la meva consciència".

El maquinista, un dels supervivents, va participar en les feines de rescat durant els primers minuts.

Els trens Alvia, com aquest 730 protagonista de la tragèdia, van entrar en funcionament l'any 2006. És un servei ofert per Renfe destinat a la llarga distància. Aquests trens poden anar a 250 quilòmetres per hora i tenen capacitat d'operar amb l'ample internacional.

El president de Renfe, Julio Gómez-Pomar Rodríguez, ha confirmat aquest dijous en una entrevista a la Cadena Cope, que la línia ferroviària on ha passat l'accident està dotada d'un sistema de seguretat i que el tren havia passat dimecres al matí una revisió.
VÍDEOS RELACIONATS
GALERIES RELACIONADES
ESPECIALS RELACIONATS
Anar al contingut