El Museu de Lleida alerta que la Guàrdia Civil no sap on són totes les peces de Sixena
El conservador del museu afirma que és "rotundament fals" que no hi hagi hagut col·laboració dels responsables del centre amb la justícia
El conservador del Museu de Lleida, Albert Velasco, alerta a través de Twitter que la Guàrdia Civil no sap on són les peces de Sixena que s'han de retirar per ordre del jutjat d'instrucció número 1 d'Osca. L'ordre judicial autoritza a endur-se les obres de Lleida a Sixena, si cal, "per la força".
Velasco considera que és inaudit que un jutge autoritzi un cos policial a entrar en un museu on hi ha milers de peces catalogades. I es pregunta: "Les set que estan exposades tothom sap on són, però què passa amb la resta? Entraran a sac al magatzem?":
És inaudit que un jutge autoritzi un cos policial a entrar a un museu, on hi ha milers de peces, a recollir unes peces que no saben ni on són. Les 7 que estan exposades tothom sap on estan, però què passa amb la resta? Entraran a sac al magatzem?
Albert Velasco (@velasc_alberto) 7 de desembre de 2017
El conservador del Museu de Lleida també afirma que és "rotundament fals" que no hagin volgut col·laborar amb la justícia. En un seguit de piulades Velasco ha explicat que des del Museu s'ha respost al requeriment judicial "incorporant un pla de treball al recurs" que s'ha presentat al jutge:
Hem manifestat la nostra voluntat de col·laboració des del principi. A l'escrit el jutge diu que la Guàrdia Civil no ha rebut resposta per part del museu. No és cert. Hem rebut avui l'escrit i avui mateix l'hem respost.
Albert Velasco (@velasc_alberto) 7 de desembre de 2017
Sobre la qüestió de l'ús de la força, Velasco creu que plantejar un operatiu sense la presència dels tècnics del Museu de Lleida "és el més surrealista que he vist mai".
Alhora, apel·la a la solidaritat dels tècnics aragonesos que han de col·laborar en l'operació per treure les peces del Museu de Lleida i assegura que qualsevol persona "del nostre gremi" hauria d'escandalitzar-se perquè "estem parlant d'obres d'art, no de pernils".
Albert Velasco, conservador del Museu de Lleida considera que la resposta del jutge malgrat tots el recursos presentats "genera una sensació d'indefensió màxima". I es pregunta: "Per a què serveixen els recursos si no es miren la documentació que hem presentat i es tira pel dret?".
I finalment considera que tot plegat resulta en un "final tristíssim":
En resum, és un final tristíssim. El pitjor final possible. El 155 no havia de servir per això, oi? Doncs aquí ho teniu.
Albert Velasco (@velasc_alberto) 7 de desembre de 2017
- ARXIVAT A:
- Article 155Procés catalàSixenaPatrimoni