Persones dormint a terra a l'aeroport de Munic per la suspensió del vol de Lufthansa (Cedida Júlia Sánchez)
Persones dormint a terra a l'aeroport de Munic per la suspensió del vol de Lufthansa (Cedida Júlia Sánchez)

El periple d'una trentena de catalans bloquejats a l'aeroport de Munic per un vol suspès

Han hagut de dormir a l'aeroport i es queixen que ni Lufthansa ni TUI els estan donant solucions

Irene Vaqué ReigActualitzat

La tornada del pont de desembre s'ha complicat per a un grup de catalans del Bages que han quedat atrapats a l'aeroport de Munic arran de la cancel·lació del vol de Lufthansa que els havia de dur cap a Barcelona aquest diumenge.

Són 32 persones d'entre 65 i 80 anys que han hagut de dormir a l'aeroport i que s'han trobat que la companyia no només no els dona explicacions de per què s'ha suspès el vol, sinó que el bitllet de tornada que els ha ofert és per a dimecres, dia 14.

Una de les persones afectades, Montse Agramunt, ha explicat a "Els matins" de TV3 que el vol havia de sortir aquest diumenge a 3/4 de 9 del vespre de Munic. Ells eren a l'aeroport des de les 4 de la tarda i van veure com s'anava ajornant l'hora de sortida, sense explicació:

"A les 10 de la nit, el senyor de la taquilla de Lufthansa se'n va anar i en vam quedar allà tirats. Va venir l'encarregat de l'aeroport i ens va dir que aquella terminal es tancava a les 11 de la nit i es tornava a obrir a les 6 de la matinada. Ens va fer marxar a una altra terminal perquè esperéssim que a les 6 del matí obrissin les taquilles per fer la reclamació."

Agramunt ha dit que es van sentir intimidats quan els van fer fora, perquè el responsable de planta es va presentar acompanyat de dos policies amb metralletes per fer-los marxar.


Lufthansa no els ha donat explicacions del perquè de la cancel·lació, però ells sospiten que es tracta d'una vaga encoberta. Els afectats han dormit a terra, amb mantes, i a les 4 del matí se n'han anat a fer cua per poder fer la reclamació. "A les taquilles ens han donat tiquets de 15 euros per menjar i, com a alternativa, un vol el dia 14", ha explicat Agramunt.

Com ells, desenes de persones s'han vist afectades i han hagut de fer nit a la instal·lació.

Persones dormint a terra a l'aeroport de Munic per la suspensió del vol de Lufthansa
Persones dormint a terra a l'aeroport de Munic (cedida per Júlia Sánchez)

 

Els han remès a un vol que ja estava ple

També els han dit que, primer, provessin d'entrar al vol de les 9 d'aquest matí per si hi havia alguna vacant, tot i que era un vol on no hi havia places lliures i, per tant, estaven subjectes al fet que algú no es presentés. Per això els han donat bitllets sense seient. "Aquest vol està ple, és per treure-se'ns de sobre. Mentre som aquí, no som a dalt reclamant", s'ha queixat la turista bagenca.

Finalment, com temien, no han pogut pujar a l'avió. "T'enganyen dient que surt un vol a Barcelona. Anem allà amb un bitllet sense plaça, hi ha overbooking i és ben bé per treure-se't de sobre", lamenta.

El grup ha continuat el periple, intentant recuperar les maletes, una altra agonia per la falta de personal, amb l'agreujant que hi ha persones que necessiten medicaments i els tenen dintre de l'equipatge. Els ha costat tres hores, però han pogut recuperar les maletes.

Un cop fet aquest pas, toca tornar a reclamar per intentar reubicar-se en un altre vol. "No sabem quan tornarem", admet Agramunt, una persona viatgera a la qual aquesta experiència li està fent passar les ganes de voltar.

Per al vol de dimecres que els han ofert a primera hora encara no tenen bitllet, i és una opció que gairebé han descartat perquè els han dit que aquella jornada hi ha vaga.

Per això busquen un autocar per tornar cap a Catalunya:

"Hem recuperat les maletes, però no es donen cap solució. Tots els hotels de la vora estan complets. L'agència està mirant de tramitar un autocar, però no és fàcil perquè tampoc hi ha autocars ni xofers".

Agramunt ha comentat que les 32 persones afectades van encarregar el viatge a través d'una agència de Manresa, que va contractar l'empresa TUI i Lufthansa. No tenen queixa de l'agència manresana, però sí de les dues companyies alemanyes, per la falta de suport.

"L'agència reclama a TUI; nosaltres, a Lufthansa. És un peix que es menja la cua", afirma. Tenen tant assegurança de cancel·lació com mèdica, però estan pendents de la paperassa i de veure quina solució els donen.

 

ARXIVAT A:
AeroportsMobilitat
Anar al contingut