El president de Freixenet, Josep Lluís Bonet (ACN)
El president de Freixenet, Josep Lluís Bonet
Madrid

El president de Freixenet diu que Espanya no ha estat mai millor que ara i que no hi ha alternativa a l'actual sistema

Josep Lluís Bonet alerta que la independència seria "un veritable desastre per a Espanya i Catalunya"

Actualitzat

El president de Freixenet i de la Cambra de Comerç d'Espanya, Josep Lluís Bonet, ha alertat aquest divendres que la independència de Catalunya seria "un veritable desastre per a Espanya i Catalunya". A més, ha assegurat que Espanya no ha estat mai millor que ara i que no hi ha alternativa a l'actual sistema. "Aquest país, en el seu conjunt, quan ha estat millor que ara?", s'ha preguntat emfàticament.

En un esmorzar col·loqui del fòrum Primera Plana, organitzat per "El Periódico" i Banc Sabadell, al qual han assistit empresaris i alguns representants de partits polítics catalans, Bonet s'ha mostrat en aquesta ocasió més contundent que altres vegades a l'hora de descartar una eventual Catalunya independent, que ha reiterat que és un escenari que no es creu.

"Jo no imagino la independència de Catalunya, i si fos seria un veritable desastre per a Espanya i Catalunya", ha subratllat.

Preguntat per si podria optar per produir els seus caves fora de Catalunya en cas que el procés sobiranista acabés amb una Catalunya fora de l'estat espanyol, Bonet ha assegurat que no ha estudiat aquesta possibilitat però que "tota la vida he dit que cal anar a tot arreu on es faci bon vi i al món hi ha molts llocs així".

Respecte a si creu que el debat sobiranista pot haver produït la retirada d'inversions estrangeres de Catalunya, l'empresari ha assenyalat que "és lògic que hi hagi expectació". "Jo no dic que les inversions puguin estar amenaçades, però és lògic que s'estigui esperant a veure què passa aquí", ha indicat.

Bonet ha insistit que l'actual moment econòmic recomana més unió que divisió i que aquest convenciment és el que va motivar l'última campanya de Freixenet, "Cent anys junts", criticada per sectors sobiranistes a Catalunya.

En relació amb l'impacte que pugui haver tingut aquesta campanya, l'empresari ha assenyalat que encara desconeix les xifres de les vendes de Nadal, però que, de tota manera, l'any 2014 ha estat millor per a Freixenet que el 2013 al mercat espanyol.

Anar al contingut