Encreuament a Falset regulat per un agent de la policia local (3Cat)

El Priorat, la comarca sense semàfors: "És una ximpleria, posar-ne"

Un fet insòlit que també s'ha convertit en un tret identitari
Ariadna Comas Actualitzat
TEMA:
Trànsit

La comarca del Priorat, amb 23 municipis i uns 10.000 habitants, presumeix de ser l'única sense semàfors per regular el trànsit, un dispositiu que no troben a faltar ni els vianants ni els conductors.


A Falset, la capital, fa més de vint anys que un guàrdia municipal regula el trànsit durant les hores d'entrada i sortida dels estudiants de l'Escola Antoni Vilanova. Està situada en un dels encreuaments amb més moviment de vehicles.

Un dels responsables de vetllar per la seguretat dels més petits és Sergi Arbonès, cap de guàrdia municipal de Falset:

"Els nois surten embalats de l'escola. Surten corrents, i per seguretat tanquem tota la zona".

És l'únic moment i punt conflictiu. Comenten que només han de vigilar quan travessen un carrer i que "és una ximpleria posar semàfors".

 

L'únic semàfor, durant les obres de la variant

L'antiga N-420, al seu pas per Falset, encara té marques visibles de les conseqüències de la circulació de camions durant les obres de la variant. L'any 2006, el nombre de vehicles havia augmentat tant que l'Ajuntament va decidir instal·lar el primer semàfor de la comarca.

Josep Maria Torà, veí de Falset, en recorda les reticències:

"És un carrer molt estret; si es trobaven dos camions, hi havia problemes. I van decidir posar el semàfor, que no va tenir gaire èxit."

Dos anys més tard, amb la inauguració de la variant, va quedar obsolet.

 

Un tret identitari de la comarca

El Priorat és una comarca sense indústria i que viu principalment del sector agrícola. Sergi Méndez, president del Consell Comarcal del Priorat, explica que l'anècdota dels semàfors diu molt "de la manera de ser i de fer dels seus habitants":

"Una manera de fer tranquil·la, de la relació amb el temps i amb l'entorn que ve marcada pel calendari agrícola", i on potser el trànsit no ocupa un lloc rellevant".

A més, afegeix quin és el secret:

"Aquesta regulació ja pot ser definida per les mateixes normes de trànsit. Les preferències de pas, el que ve per la dreta i el que s'incorpora".

 

ARXIVAT A:
Trànsit
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut