El radar de tram de la ronda de Dalt comença a sancionar
Aquest radar és al tram comprès entre la plaça Karl Marx i el nus de la Trinitat
RedaccióActualitzat
A partir d'aquest dilluns, el radar de tram de la ronda de Dalt deixa d'estar en període de proves i ja es començarà a sancionar els conductors que superin la velocitat màxima permesa de 60 quilòmetres per hora.
El tram que controla aquest radar és el comprès entre la plaça Karl Marx i el nus de la Trinitat, per on cada dia circulen més de 150.000 vehicles. Aquest tram, de tres quilòmetres de llargada, es caracteritza pel fort pendent de baixada, que fa que la velocitat estigui limitada a 60 quilòmetres per hora, en comptes dels 80 de la resta de la ronda.
Les dades que ha recollit el radar de tram durant el període de proves ja constaten, segons l'Ajuntament de Barcelona, resultats positius. En aquest sentit, s'ha comprovat que, des de la comunicació de l'inici de la prova, el nombre de vehicles que han superat la velocitat permesa en aquest tram s'ha reduït gairebé un 75%. S'ha passat dels 3.085 vehicles setmanals abans de la comunicació als 785 després.
Paral·lelament a l'entrada en servei del radar de tram, es retiraran els dos radars fixos que fins ara estaven situats en aquest mateix lloc. Els radars clàssics controlen la velocitat en un punt, però el radar de tram incorpora una tecnologia de càmeres i lectura de matrícules que permet calcular la velocitat mitjana a la qual ha circulat un vehicle en tot l'àmbit que es controla.
D'aquesta manera, el sistema identifica els vehicles que superen el límit de velocitat de forma continuada. L'entrada en funcionament del radar de tram estarà senyalitzada i s'avisarà els conductors mitjançant els panells informatius.
El tram que controla aquest radar és el comprès entre la plaça Karl Marx i el nus de la Trinitat, per on cada dia circulen més de 150.000 vehicles. Aquest tram, de tres quilòmetres de llargada, es caracteritza pel fort pendent de baixada, que fa que la velocitat estigui limitada a 60 quilòmetres per hora, en comptes dels 80 de la resta de la ronda.
Les dades que ha recollit el radar de tram durant el període de proves ja constaten, segons l'Ajuntament de Barcelona, resultats positius. En aquest sentit, s'ha comprovat que, des de la comunicació de l'inici de la prova, el nombre de vehicles que han superat la velocitat permesa en aquest tram s'ha reduït gairebé un 75%. S'ha passat dels 3.085 vehicles setmanals abans de la comunicació als 785 després.
Paral·lelament a l'entrada en servei del radar de tram, es retiraran els dos radars fixos que fins ara estaven situats en aquest mateix lloc. Els radars clàssics controlen la velocitat en un punt, però el radar de tram incorpora una tecnologia de càmeres i lectura de matrícules que permet calcular la velocitat mitjana a la qual ha circulat un vehicle en tot l'àmbit que es controla.
D'aquesta manera, el sistema identifica els vehicles que superen el límit de velocitat de forma continuada. L'entrada en funcionament del radar de tram estarà senyalitzada i s'avisarà els conductors mitjançant els panells informatius.