El repte d'agafar el bus a Ripollet: "He de venir dues parades abans per poder pujar"
Els passatgers de la línia E4 de Ripollet a Barcelona denuncien que l'autobús va tan ple en hora punta que de vegades hi han de viatjar drets, o fins i tot no hi poden pujar
Ripollet és l'única població catalana de 40.000 habitants sense tren. Les estacions més a prop són a Cerdanyola del Vallès i Montcada i Reixac, i això fa que molts usuaris optin per l'autobús per desplaçar-se fora del municipi. Sovint, però, la demanda supera l'oferta.
Segons els usuaris, la línia més saturada és la línia E4. El servei fa deu parades a Ripollet i després va directe a Barcelona. De 7 a 9 del matí, en plena hora punta, la freqüència de pas és cada 8 minuts. Tot i així, quan el servei arriba a les últimes parades, l'autobús va tan ple que els passatgers o bé han d'anar drets o directament no poden pujar al vehicle.
L'Èrica, que cada dia agafa l'E4 per anar a treballar a Barcelona, critica que no pot pujar al bus a la seva parada.
"He de venir dues parades abans de la meva per poder com a mínim pujar. Seure seria un somni."
Segons l'article 48 del Reglament General de Circulació, en cas que en un autobús hi viatgin passatgers drets, la velocitat màxima en vies convencionals serà de 80 quilòmetres per hora. Però la llei no tranquil·litza els passatgers com la Nur Fernández.
"Hi ha aquesta por que mai passi el que ningú vol i llavors ens ho començarem a mirar. El transport públic és indigne."
Altres, com la Sheila Escudero, alerten que el perill al volant augmenta com més gent viatja.
"No és agradable viatjar enganxada al vidre, amb el conductor dient que no pot veure-hi pel retrovisor de la quantitat de gent. Gaire segur no és. Si t'agraden les aventures, benvingut a Ripollet."

Els passatgers s'organitzen
Per denunciar les mancances a l'E4 i a la resta de línies d'autobús de Ripollet, 140 passatgers s'han unit en una plataforma batejada amb el nom de BuS.O.S.
El seu objectiu és pressionar la Conselleria de Territori perquè negociï amb els afectats com millorar el servei. L'Àlex Ramos, portaveu de la plataforma, denuncia que a Ripollet no existeix una bona alternativa per als qui no agafen al cotxe.
"Tenim dues línies per anar a Barcelona, però una tarda més d'una hora perquè va per la carretera nacional. A més a més, per agafar el tren hem de caminar 25 minuts fins a les estacions dels municipis veïns."
L'Ajuntament de Ripollet reconeix que el municipi té un dèficit de transport públic. La regidora de Mobilitat, Eva Herrera, explica que el consistori està en converses amb l'AMB i la Generalitat per millorar el servei d'autobús.
"Ara sabem que es farà una partida pressupostària de quasi quatre milions d'euros per al transport urbà, i Ripollet està inclosa en aquestes millores."
La Conselleria de Territori, de la qual depèn el servei, matisa que encara no es disposa d'aquest finançament, tot i que treballa per millorar el servei.
- ARXIVAT A:
- MobilitatTransport públic