El sector del transport per carretera anuncia una vaga els dies abans de Nadal
Els transportistes diuen que s'han esgotat la paciència i "els canals raonables de negociació" i exigeixen "un canvi radical i urgent" del govern espanyol i els clients
Vaga del sector dels camioners la setmana abans de Nadal: el Comitè Espanyol del Transport ha convocat una aturada del transport de mercaderies a tot l'Estat entre el 19 i el 22 de desembre, la setmana de Nadal. Ho ha fet després de reunir-se amb el director general de Transport Terrestre, Jaime Moreno, aquest dimecres.
En un comunicat, la secció de transports de mercaderies per carretera d'aquest comitè assegura que La Moncloa sotmet el sector a un "abandonament" i es queixa de la prohibició que estudia el govern espanyol que els conductors facin la càrrega i descàrrega dels camions, de la no implantació de l'eurovinyeta o de l'aplicació obligatòria de la revisió del cost del combustible.
🔴ÚLTIMA HORA: El #transporte dice basta.
Cetm (@CetmTransporte) November 10, 2021
El departamento de mercancías del #CNTC, del que forma parte la #CETM, se ve obligado a convocar unos días de cese de actividad del 19 al 22 de diciembre ante el abandono que sufre el sector.https://t.co/uN7VA7TZHU pic.twitter.com/I2turCXSrn
"Falta de conductors professionals"
El comunicat subratlla que "s'ha esgotat la paciència del sector" i "els canals raonables de negociació", i critiquen durament els seus clients:
"... l'absoluta falta de sensibilitat per part dels nostres clients en la present conjuntura econòmica, que s'aprofiten de la posició de domini que els concedeix la vigent regulació del contracte de transport de mercaderies per carretera, que està provocant inclús un enorme problema de falta de conductors professionals, davant del tracte degradant i inhumà de les condicions en què treballen."
Segons els transportistes, l'únic que podria evitar l'aturada seria "un canvi radical i urgent" per part del govern espanyol i els clients.
Es reivindiquen com a "sector essencial" durant la pandèmia
L'anunci d'una vaga com aquesta en dates tan estratègiques, just abans de les vacances de Nadal, coincideix amb les dificultats de moltes empreses i comerços amb els subministraments.
També són recents els problemes de subministrament de mercaderies i combustibles al Regne Unit per la falta de camioners a causa del Brexit, i les dificultats als Estats Units per trobar conductors professionals.
En el comunicat, el Comitè Nacional del Transport reivindica que el sector va ser "essencial durant els mesos més durs de la pandèmia" i critica que les "pujades desorbitades de preus de subministraments bàsics com el gasoil o la llum només han servit per donar el cop de gràcia a un sector molt tocat".
El Comitè Espanyol de Transports és l'ens representatiu de les empreses davant del Ministeri de Transports i es divideix en 17 seccions diferents.
La que ha convocat la vaga té com a component majoritari la Confederació Espanyola de Transport de Mercaderies, la CETM, amb un 51% de representativitat.
La segona, a molta distància, és la Federació Nacional d'Associacions de Transports d'Espanya, la Fenadismer, amb un 21%.