El sindicat dels ferroviaris contradiu la versió oficial de l'accident de València i diu que els sistemes de seguretat no eren suficients
Segon dia de dol oficial a València per l'accident del metro en què van perdre la vida 41 persones. Avui continuen les mostres de consternació per la tragèdia, però també comencen a aparèixer veus que critiquen la falta de previsió del govern valencià davant de les evidències que alertaven del perill de la línia 1. Així, el sindicat dels ferroviaris contradiu la versió oficial i diu que els sistemes de seguretat al lloc del descarrilament no eren suficients perquè el sistema de frenada no estava instal·lat.
Operaris de ferrocarrils repassaven aquest matí les vies del tram en què va descarrilar el metro. Ningú posa en dubte l'excés de velocitat del comboi, com a causa de l'accident. Així va quedar escrit en la caixa enregistradora d'eventualitats que ha fet possible aquesta versió oficial. Però hi ha nombrosos dubtes com ara per què sent el conductor un jove tranquil, com el defineixen els companys, anava al doble de velocitat de la recomanada en el tram de l'accident.
Una primera autòpsia del cos del maquinista descarta que estigués begut o hagués pres drogues.
Mentre el govern valencià insisteix que els sistemes de seguretat de la línia són suficients, el sindicat ferroviari assegura que el sistema de frenada no estava instal·lat en el punt de descarrilament. És a dir, no hi havia cap balisa.
Oficialment s'ha defensat la preparació del conductor. Segons el conseller d'Infraestructures havia passat 224 hores de pràctiques. Curiosament, els seus companys reconeixen que cal millorar el nivell de formació.
El president de la Generalitat es reunirà demà amb tots els alcaldes que han registrat víctimes en el seu municipi. Es vol coordinar atenció i ajudes.
Les asseguradores de Ferrocarrils de la GV hauran de fer-se càrrec de les indemnitzacions als afectats per l'accident. El govern valencià aprovarà divendres un decret per avançar part de les ajudes. Uns 60.000 euros per ferit i per família de víctima mortal.
Una primera autòpsia del cos del maquinista descarta que estigués begut o hagués pres drogues.
Mentre el govern valencià insisteix que els sistemes de seguretat de la línia són suficients, el sindicat ferroviari assegura que el sistema de frenada no estava instal·lat en el punt de descarrilament. És a dir, no hi havia cap balisa.
Oficialment s'ha defensat la preparació del conductor. Segons el conseller d'Infraestructures havia passat 224 hores de pràctiques. Curiosament, els seus companys reconeixen que cal millorar el nivell de formació.
El president de la Generalitat es reunirà demà amb tots els alcaldes que han registrat víctimes en el seu municipi. Es vol coordinar atenció i ajudes.
Les asseguradores de Ferrocarrils de la GV hauran de fer-se càrrec de les indemnitzacions als afectats per l'accident. El govern valencià aprovarà divendres un decret per avançar part de les ajudes. Uns 60.000 euros per ferit i per família de víctima mortal.