Servei del telèfon 010, d'atenció ciutadana de l'Ajuntament de Barcelona
Servei del telèfon 010, d'atenció ciutadana de l'Ajuntament de Barcelona
Barcelona

El telèfon 010 d'atenció ciutadana de Barcelona ja és gratuït

Barcelona és el primer municipi català que aplica un cost zero a aquestes trucades, però amb aquesta mesura deixarà d'ingressar més de 425.000 euros anuals

RedaccióActualitzat

Des d'avui, 1 d'abril, el telèfon d'atenció ciutadana de l'Ajuntament de Barcelona, el 010, és gratuït. Així, Barcelona es converteix en el primer municipi català a aplicar un cost zero a aquestes trucades, però deixarà d'ingressar més de 425.000 euros anuals.

L'Ajuntament de Barcelona ha recordat que amb aquesta mesura compleix el compromís del govern municipal de fer "més accessible i àgil l'accés dels ciutadans a la informació municipal".

Per fer-ho possible, s'ha fet un nou contracte de proveïdor de telefonia amb la condició de trucada sense cost, una modalitat que existeix des del 2013.

El cost del 010 era de 0,373 euros l'establiment de la trucada i 0,089 el cost de cada minut.

Si la trucada es feia des de fora de l'àrea metropolitana, al número 807 117 700, el preu de l'establiment era de 0,108 euros i 0,411 euros cada minut.

L'any 2015, el cost estimat per als ciutadans va ser d'1.252.000 euros. D'aquests, l'Ajuntament de Barcelona en va percebre 425.000.

Amb el canvi de modalitat, el consistori deixarà de percebre aquests ingressos i, a més, haurà d'abonar 200.000 euros l'any, aproximadament, pel cost del servei.

Fa 30 anys que el servei funciona i rep unes 600.000 trucades l'any, més per fer tràmits, que no pas per demanar informació. A partir d'ara, s'augmentaran els tràmits que es poden fer per telèfon, com ara demanar certificats d'empadronament, i es vol ampliar l'atenció telefònica a altres idiomes.

 

Anar al contingut