El tercer trimestre començarà online i l'avaluació del curs serà personalitzada
- TEMA:
- Educació
Les avaluacions del segon trimestre en escoles i instituts només tindran en compte els resultats dels alumnes fins al 12 de març, data en què es van tancar els centres educatius.
El Departament d'Educació admet que l'últim trimestre, després de Setmana Santa, començarà "amb tota probabilitat" encara amb confinament. El govern ja va admetre fa uns dies que no hi havia data de retorn a les escoles.
La Generalitat enviarà el 13 d'abril unes noves directrius als centres per fer l'avaluació d'aquest últim trimestre.
Educació reconeix que la docència "haurà de ser virtual" i demana que l'avaluació sigui "personalitzada tenint en compte les limitacions de cada alumne, fet que implicarà un paper important dels tutors".
"La docència s'haurà de fer de forma virtual i l'avaluació també serà qualificadora, de manera que, molt probablement, caldrà revisar els criteris d'avaluació formulats per cada centre a principi de curs i adaptar-los a les limitacions formatives i personals amb les quals s'hagi trobat cada alumne."
En la guia que Educació ha transmès als centres, s'explica que els informes del segon trimestre es faran arribar a les famílies "una vegada es normalitzi l'activitat acadèmica", encara que alguns centres ja els han transmès.
El departament que encapçala Josep Bargalló deixa clar que el període comprès entre el 12 de març i el 13 d'abril no es considerarà "en cap cas lectiu ni qualificable".
Com ha de ser l'escola online?
Educació subratlla que les tasques que es facin des de casa hauran de suposar "un valor afegit en l'avaluació de l'alumne, i mai una penalització", tenint en compte que no es pot garantir que tothom tingui l'equipament adequat per fer classes a distància.
A més, es recomana fer propostes setmanals de les diferents matèries amb un calendari de lliurament i que els tutors facin acompanyament acadèmic i emocional dels alumnes:
"S'han d'evitar les tasques repetitives, els projectes han de ser motivadors i han de tenir l'acompanyament del professorat. 'A l'hora de programar les activitats, cal evitar reproduir el treball que es fa als centres, és a dir, la transportació directa dels horaris setmanals."
Sobre la interacció amb els mestres, Educació deixa clar que s'hauran de poder comunicar amb els alumnes "ja sigui per correu electrònic o d'altres entorns i que en permeti el retorn, per exemple, amb l'enviament de fotografies dels treballs o l'enviament de documents digitals".
En el cas dels alumnes de les famílies amb menys recursos, es planteja fer servir tots els recursos disponibles per acompanyar els estudiants:
"En aquests casos, cal utilitzar tots els recursos tecnològics a l'abast per acompanyar l'alumnat durant aquests dies de confinament, com ara trucades telefòniques, whatsapps, etc, en funció dels recursos disponibles en cadascun dels alumnes."
A l'inici del confinament, Educació va afirmar que no preveia fer classes online, precisament, perquè no podia assegurar que tots els alumnes tinguessin un ordinador o material per seguir-les. Al cap d'una setmana, però, va llançar un pla d'ensenyament en línia, amb l'objectiu de facilitar recursos i eines digitals als centres.
- ARXIVAT A:
- Educació Coronavirus Menors