El trànsit després de la fi dels peatges: un 80% més d'accidents a l'AP-7 i més retencions
- TEMA:
- Trànsit
Les autopistes alliberades de peatge l'1 de setembre han absorbit bona part dels vehicles que abans circulaven per carreteres convencionals. Això ha incrementat els accidents a les vies ràpides i, com a conseqüència, els embussos, sobretot als accessos a Barcelona i l'àrea metropolitana.
Però també s'ha reduït l'accidentabilitat al conjunt de la xarxa viària i, a més, els accidents són menys greus perquè passen sobretot a les vies ràpides, que són més segures.
Els accidents de trànsit amb víctimes a l'AP-7 han augmentat un 81,5 per cent aquest setembre respecte al de fa dos anys. També han crescut a l'AP-2, la C-32 nord i la C-33 que, des que es van alliberar de peatge, han absorbit molta circulació.
La C-33, per exemple, ara assumeix un 40 per cent més de trànsit. I aquest transvasament de vehicles ha generat més accidents, que agreugen els embussos habituals en hores punta.
A l'N-2, al tram equivalent a la C-32 al Maresme, s'ha passat de 16 accidents amb víctimes el setembre del 2019 a només 3 aquest any. I a la Nacional 340 sud, paral·lela a l'AP-7, aquest setembre han estat 13 accidents amb víctimes, mentre que el setembre de fa dos anys van ser 19.
Però al conjunt de l'AP-7 s'ha passat de 27 accidents amb víctimes el setembre del 2019 a 49 aquest mes passat. L'AP-7 és on més ha crescut la sinistralitat des que s'han alliberat els peatges, però al conjunt de la xarxa viària hi ha hagut menys accidents. I més accidents a les vies més transitades vol dir més embussos.
L'alliberament de l'AP-2 ha fet que molts usuaris hagin canviat de carretera.
Han deixat de circular per l'N-240 i ara passen per l'autopista. Expliquen que han guanyat en temps, diners i seguretat.
I amb menys trànsit a les nacionals, menys negoci per als que vivien justament d'això, del pas constant de vehicles. Un exemple, a la Nacional 340 entre Torredembarra i el Vendrell.