El trànsit després de la fi dels peatges: un 80% més d'accidents a l'AP-7 i més retencions

Una de les conseqüències d'haver retirat els peatges és que hi ha més circulació a les autopistes i, com més circulació, més accidents, però menys greus
Redacció Actualitzat
TEMA:
Trànsit

Les autopistes alliberades de peatge l'1 de setembre han absorbit bona part dels vehicles que abans circulaven per carreteres convencionals. Això ha incrementat els accidents a les vies ràpides i, com a conseqüència, els embussos, sobretot als accessos a Barcelona i l'àrea metropolitana.

Però també s'ha reduït l'accidentabilitat al conjunt de la xarxa viària i, a més, els accidents són menys greus perquè passen sobretot a les vies ràpides, que són més segures.

Els accidents de trànsit amb víctimes a l'AP-7 han augmentat un 81,5 per cent aquest setembre respecte al de fa dos anys. També han crescut a l'AP-2, la C-32 nord i la C-33 que, des que es van alliberar de peatge, han absorbit molta circulació.

La C-33, per exemple, ara assumeix un 40 per cent més de trànsit. I aquest transvasament de vehicles ha generat més accidents, que agreugen els embussos habituals en hores punta. 

A l'N-2, al tram equivalent a la C-32 al Maresme, s'ha passat de 16 accidents amb víctimes el setembre del 2019 a només 3 aquest any. I a la Nacional 340 sud, paral·lela a l'AP-7, aquest setembre han estat 13 accidents amb víctimes, mentre que el setembre de fa dos anys van ser 19.

Però al conjunt de l'AP-7 s'ha passat de 27 accidents amb víctimes el setembre del 2019 a 49 aquest mes passat. L'AP-7 és on més ha crescut la sinistralitat des que s'han alliberat els peatges, però al conjunt de la xarxa viària hi ha hagut menys accidents. I més accidents a les vies més transitades vol dir més embussos.

 

L'alliberament de l'AP-2 ha fet que molts usuaris hagin canviat de carretera.

 

Han deixat de circular per l'N-240 i ara passen per l'autopista. Expliquen que han guanyat en temps, diners i seguretat.

I amb menys trànsit a les nacionals, menys negoci per als que vivien justament d'això, del pas constant de vehicles. Un exemple, a la Nacional 340 entre Torredembarra i el Vendrell.

ARXIVAT A:
Trànsit Peatges
VÍDEOS RELACIONATS
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut