El túnel de les Glòries en direcció Besòs ja està enllestit
El túnel de les Glòries en direcció Besòs ja està enllestit

El túnel de les Glòries obrirà el 6 de novembre en sentit Besòs

L'Ajuntament preveu obrir l'altra boca del túnel, la d'entrada a la ciutat, a principis del 2022, després de més de sis anys d'obres i una inversió de 200 milions

RedaccióActualitzat

Les obres de Glòries comencen a veure el final. El dissabte 6 de novembre s'obrirà la primera boca del túnel que ha de facilitar l'entrada i sortida a la ciutat de Barcelona. És la banda en sentit Besòs. El túnel d'entrada a la ciutat, en sentit Llobregat, està previst que entri en funcionament a principis del 2022.

La previsió és que aquesta infraestructura s'obri al trànsit de sortida de Barcelona la nit del 5 al 6 de novembre. És un nou retard de les obres, després que l'Ajuntament anunciés l'obertura de la boca en sentit Besòs per al setembre passat.
 

A última hora de divendres, la Guàrdia Urbana començarà a desviar el trànsit per permetre als treballadors fer la nova configuració viària. Si les condicions meteorològiques ho permeten, la previsió és acabar-ho durant la nit i que ja es pugui obrir al trànsit. L'objectiu és que el túnel en sentit Besòs estigui plenament operatiu a l'entorn de les 6.00 hores del dissabte 6 de novembre.

El túnel estava acabat al setembre, però ha calgut fer proves de tots els sistemes com ara llums, boques d'incendis i sortides d'emergència. També s'ha estat treballant per rematar la feina amb la senyalització i el cablejat.

La boca encara no està acabada del tot, ja que queden feines a les voreres i per enderrocar tota la part provisional que hi havia fins ara.
 

Canvis en la circulació

L'entrada en funcionament del túnel comporta canvis en la circulació actual. L'accés només es podrà fer des de la Gran Via de les Corts Catalanes, a l'altura del carrer de Padilla.

El túnel donarà servei a tots els vehicles que vagin en direcció Badalona/Mataró (C-31) i als que hagin d'agafar la sortida del carrer Bilbao.

 

Els vehicles que accedien a la C-31 des del carrer Llacuna ja no ho podran fer des d'aquest punt i hauran d'anar a buscar el tronc central de la Gran Via des de la incorporació del carrer Selva de Mar, passant pel carrer Perú.

Més de sis anys d'obres

Les obres del túnel de les Glòries van començar el 2015 i han tingut un cost d'uns 200 milions d'euros. El 2014 es va desmuntar el tambor que regulava la circulació fins llavors.

La de les Glòries és una de les obres de més complexitat tècnica que s'han dut a terme a la ciutat i és de gran rellevància històrica i veïnal. El túnel té 957 metres de llarg.

El túnel s'ha construït per sota de quatre infraestructures ferroviàries existents: el túnel de l'L1 del metro i el de l'R1, el de l'R3/R4 i el de l'R2 sud de Rodalies. 

Per construir el túnel s'han construït gairebé 60.000 metres quadrats de murs pantalla i més de 25.000 metres de pilons de formigó. Per a les obres s'han bombejat diàriament 25.000 metres cúbics d'aigua freàtica, l'equivalent a 10 piscines olímpiques.


Un guany per als veïns

Cada dia surten per les Glòries més de 35.000 vehicles. En algunes hores, l'altra presència de trànsit genera embussos, contaminació i soroll. Ara, el túnel començarà a posar remei a aquest problema.

El soterrament del trànsit també permetrà guanyar un nou espai en superfície per a la ciutadania i la ciutat.

La primera fase del nou parc de Glòries va obrir-se a l'ús ciutadà el mes d'abril del 2019. Barcelona va incorporar així un nou pulmó verd de 20.400 metres quadrats, que ocupava part de l'espai destinat anteriorment al trànsit privat. Aquest mes de setembre també s'ha obert al públic la part de "la Clariana", amb un espai d'una hectàrea amb gespa i amb un servei de gandules, taules, cadires i para-sols i diferents activitats.

ARXIVAT A:
Infraestructures
Anar al contingut