Twitter caurà?
Elon Musk no està preocupat perquè els "millors es queden" (Reuters/Dado Ruvic)

Elon Musk confirma que verificar el compte de Twitter costarà 8 dòlars mensuals

Alarma d'anunciants i entitats defensores dels drets per l'augment de missatges d'odi des que Twitter ha canviat de mans

Juli Rodés AlmerActualitzat

Tenir la marca blava de Twitter que acredita que el compte és autèntic costarà 8 dòlars. Almenys així ho ha assegurat Elon Musk en un missatge en aquesta xarxa social, de la qual és propietari des de divendres.

Mitjans especialitzats ja havien avançat que Musk volia modificar el servei Twitter Blue, de pagament, per fer-lo obligatori si es volia tenir la marca blava de verificació. Amb una quota que, inicialment, semblava que seria de 20 dòlars mensuals. 

El també propietari de l'automobilística Tesla i de l'aeroespacial Space X assegurava dilluns, en una conversa a Twitter amb l'escriptor Stephen King, que cobrar per verificar "és l'única manera de derrotar els bots i els trols".

King havia fet un missatge, precisament, per deixar clar que no pensava pagar 20 dòlars mensuals per tenir la marca blava, el preu que indicaven les primeres informacions.


"Que es fotin, m'haurien de pagar ells", exclamava el popular escriptor, que afegia que si fos així marxaria de Twitter. 

En la seva resposta, Musk li preguntava: "Què tal 8 dòlars?", primer esment al preu que dimarts va anunciar amb un missatge en què exclamava: "Poder al poble! Blue per 8 dòlars mensuals."


En el mateix tuit, per cert, Musk criticava que "el sistema actual de Twitter, de senyors i serfs per a qui té o no té una marca blava, és una porqueria".


Aquest dimecres, Musk ha reiterat: "A tots els queixosos, continueu queixant-vos, però costarà 8 dòlars."

En el mateix fil, per cert, Musk assegura que la idea de cobrar a la gent per deixar-los insultar i discutir va agafar-la d'aquest esquetx de Monty Python.


La quota, però, no serà universal, perquè Musk ha afegit que tindrà un "preu ajustat per país en proporció a la paritat de poder adquisitiu".

Al canvi actual, 8 dòlars són 8,08 euros. 

La majoria de les respostes que ja ha obtingut l'anunci de Musk expressen opinions contràries a haver de pagar per verificar, perquè consideren que no dona més garanties i que, en canvi, pot dificultar l'accés d'algunes persones a la xarxa.

Alguns usuaris hi estan a favor, però, amb l'argument, per exemple, que "quan [un servei] és gratis, ets un producte. Quan pagues ets un client. Jo prefereixo ser un client". 

L'altre argument de Musk per fer pagar per verificar el compte de Twitter és que els ingressos aportats per la publicitat són insuficients. 


Alarma per la nova moderació de continguts

I podrien ser-ho encara més si l'actual inquietud de molts anunciants augmenta i es converteix en una retirada massiva de publicitat, arran de la preocupació pels continguts de Twitter.

Aquesta setmana, l'equip de Musk està mantenint reunions amb anunciants per mirar d'esvair els temors que Twitter pugui omplir-se de continguts inadequats si canvia la política de moderació de continguts.

En el moment de convertir-se en el nou amo de la xarxa social, Musk ja va voler tranquil·litzar els anunciants, assegurant que Twitter no es convertirà en "un infern on tothom pugui dir el que vulgui lliurement".


Les seves paraules no semblen haver tranquil·litzat una quarantena d'entitats de defensa dels drets civils i la llibertat de premsa, que ja han fet pública una carta oberta als vint anunciants més importants de Twitter, per demanar-los que retirin la seva publicitat de la xarxa social si Musk retalla i rebaixa la moderació de continguts.

Constaten, a més, que els missatges d'odi han augmentat a Twitter tot just després d'assumir-ne Musk la direcció, i també la presència de trols que posen a prova la capacitat de moderar continguts

No s'estan, tampoc, de remarcar que el mateix Musk ha contribuït ja a la desinformació a través de Twitter, des que n'és el propietari, amb uns tuits --que després va esborrar-- de tarannà conspiranoic sobre l'assalt a la casa de Nancy Pelosi, presidenta de la Cambra de Representants, i l'agressió al seu marit.

Des que Elon Musk és el nou propietari de Twitter, en qualsevol cas, diverses celebritats nord-americanes ja han anunciat que abandonen la xarxa social. 


El nou Twitter Blue: editar tuits i rebre menys anuncis

El servei de subscripció Twitter Blue existeix des de l'any passat i funciona només a quatre països: Austràlia, el Canadà, Nova Zelanda i els Estats Units. Al juliol, el preu inicial de 2,99 dòlars va pujar a 4,99. 

Ara per ara, Twitter Blue no té res a veure amb la marca blava de verificació, sinó que ofereix funcionalitats afegides, com personalitzar l'entorn i el mode de lectura, editar tuits i accedir sense publicitat a determinades publicacions de pagament.

Musk vol canviar Twitter Blue i convertir-lo en una subscripció obligatòria per als usuaris que vulguin tenir la marca blava de verificació. 

Ha anunciat que donarà "prioritat en les respostes i mencions i en la cerca", cosa que afirma que és "essencial" per derrotar els missatges indesitjats i aquells que són estafes.

Els abonats a Twitter Blue també podran publicar missatges amb vídeo i àudio de més durada, i rebre, com a molt, la meitat de publicitat que la resta d'usuaris.

ARXIVAT A:
TwitterXarxes socials
Anar al contingut