Elon Musk, aquest cap de setmana, a l'entrega dels premis Breakthrough Prize a Los Angeles (Reuters)

Elon Musk confirma que X (Twitter) estudia cobrar a alguns usuaris per publicar o fer "like"

Elon Musk explica que fer pagar una petita quota als usuaris nous és "l'única manera" de combatre el problema dels bots
Toni Noguera Martínez
TEMA:
Twitter

Quan Elon Musk va anunciar la seva voluntat de comprar Twitter, tot i que després va intentar desdir-se'n, un dels objectius que va fer públics era "derrotar els bots de spam" i "autentificar tots els humans". Ara, diu, "l'única manera" d'aconseguir-ho és cobrant.

Precisament ha estat un bot d'X (la rebatejada Twitter) qui va començar a escampar el rumor unes hores enrere. El compte automàtic X Updates Radar havia detectat uns canvis en els termes i les condicions del web i, com fa habitualment, va publicar un tuit que resumia el text eliminat, el text modificat i tot el que s'hi havia afegit de nou.

Segons aquest bot, els canvis inclouen afegits als termes i condicions que fan referència al requisit per als "comptes nous" de "pagar una petita quota", que podria ser anual, abans que el nou usuari pugui "publicar, fer 'm'agrada', marcar com a favorit o respondre" dins la xarxa social. 

"L'objectiu és reduir l'spam i crear una experiència més positiva per a tothom", remata el text modificat.


Les explicacions de Musk

Elon Musk va decidir explicar el canvi. Un compte que publica novetats sobre la xarxa social, X Daily News, republicava ahir el tuit del bot i afegia que aquesta política era aplicable només per a Nova Zelanda i les Filipines, i que "s'havia estat provant inicialment" per reduir l'spam, un extrem que Musk va confirmar:

"Malauradament, l'única manera de frenar l'atac implacable dels bots és fer pagar una petita tarifa als usuaris nous perquè puguin fer publicacions. La IA actual (i les granges de trols) poden passar els testos per confirmar si són bots amb facilitat."

Segons Elon Musk, actual propietari d'X, no hi ha millor manera de combatre els comptes automàtics perquè, especialment des de l'arribada de la IA generativa, els mètodes de detecció han quedat obsolets

Davant les queixes dels usuaris, Musk va voler matisar els canvis, que, d'aquesta manera, sembla confirmar. Recordava que és una política que "només s'aplicaria als usuaris nous" i que, en tot cas, tots podrien obtenir "l'accés d'escriptura", és a dir, piular, de manera gratuïta al cap de tres mesos.

Com és habitual en aquesta xarxa social des que el magnat en va prendre possessió i va acomiadar-ne gran part del personal --entre els quals, l'equip de comunicació-- no queda clar quan, com ni a on s'aplicarà aquesta nova política.

Tampoc no es pot consultar cap departament de premsa funcional. Fins fa poc, enviar un correu a press@twitter.com era exposar-se a rebre l'emoji d'una caca com a resposta. Actualment, el missatge es limita a dir "En aquests moments estem ocupats. Sisplau, torna-ho a provar després". 

A finals d'octubre, Elon Musk va comprar l'empresa i va començar a retallar-ne llocs de treball (Reuters)

La lluita contra els comptes automàtics que generen soroll i spam és contínua i llarga. Fa poc més d'una setmana, el compte oficial d'X, Safety, anunciava una nova onada d'eliminacions de comptes que violaven la seva "normativa contra l'ús de la plataforma i el correu brossa".

La novetat detectada pel bot automàtic i confirmada per Elon Musk podria fer referència al programa Not A Bot, que està en marxa a Nova Zelanda i les Filipines des del 17 d'octubre passat. El preu de la subscripció en aquest projecte per als usuaris nous és d'un dòlar anual.

Dins d'aquest programa, actiu de moment només en aquests dos països, els usuaris nous que no paguen la tarifa no poden "publicar, fer 'm'agrada', respondre, republicar o citar" les publicacions d'altres comptes.

 

ARXIVAT A:
Twitter Tecnologia
NOTÍCIES RELACIONADES
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut