Els consumidors es llancen a fer vermuts i menjar dolços després de la "compra búnquer"
- TEMA:
- Coronavirus
El confinament ha modificat els nostres hàbits de consum. L'anomenada "compra búnquer" dels primers dies, amb adquisicions massives de productes de primera necessitat com el paper higiènic i els llegums, ha estat substituïda, ara, per una compra "més de caprici".
D'acord amb les dades facilitades per l'Associació Espanyola de Distribuïdors i Supermercats Asedas, que aplega les principals cadenes amb 19.000 establiments, la segona setmana del confinament, els consumidors han començat a comprar de manera massiva ingredients per fer vermuts o prendre unes cerveses amb amics, encara que sigui online.
Capricis dolços i salats
Així, la cervesa s'ha incrementat un 77% si es comparen les xifres de la primera setmana de confinament amb la segona. La venda d'ampolles de vi ha pujat un 62% i la resta de begudes alcohòliques, un 36%.
Però els registres més espectaculars han estat en la compra d'olives, que quasi s'ha duplicat, i de patates fregides, amb increments del 87%.
Pel que fa a capricis dolços, la venda de xocolata, que ja anava a bon ritme, continua batent rècords. La segona setmana ha crescut un 80% en la facturació.
Els gelats també són una bona compensació en temps complicats i els consumidors n'han impulsat la venda un 75%. També s'ha disparat de manera espectacular la venda de farina: un 196%, perquè es fa més pa i pastissos a casa.
Fer esport a casa
Pel que fa al comerç online, cintes de córrer, rodets per a bicis i peses han passat a ser els productes estrella. A casa, molts han continuat fent esport per mantenir-se en forma.
Altres productes amb una gran demanda a internet han estat -per als adults- els relacionats amb el bricolatge i la jardineria; i -per als nens- el material escolar i treballs manuals. Ha caigut, en canvi, la venda de roba i calçat, a excepció dels pijames.
Venda online d'electrodomèstics
Un dels sectors que ha aprofitat la venda online ha estat el dels electrodomèstics. Algunes botigues han reforçat les webs i l'assistència telefònica, en uns dies en què s'ha disparat la venda de neveres i congeladors per emmagatzemar menjar, i també d'ordinadors i dispositius mòbils, en potenciar-se el teletreball.
També s'ha notat una creixent confiança en el comerç de proximitat, en especial pel que fa a fruita i verdura, però també les parades dels mercats han rebut moltes més comandes online del que és habitual.
- ARXIVAT A:
- Coronavirus Consum