Els consumidors es llancen a fer vermuts i menjar dolços després de la "compra búnquer"

La venda de cervesa, olives i patates fregides gairebé es duplica d'una setmana per l'altra, juntament amb els gelats i la xocolata, durant el confinament

RedaccióActualitzat

El confinament ha modificat els nostres hàbits de consum. L'anomenada "compra búnquer" dels primers dies, amb adquisicions massives de productes de primera necessitat com el paper higiènic i els llegums, ha estat substituïda, ara, per una compra "més de caprici".

D'acord amb les dades facilitades per l'Associació Espanyola de Distribuïdors i Supermercats Asedas, que aplega les principals cadenes amb 19.000 establiments, la segona setmana del confinament, els consumidors han començat a comprar de manera massiva ingredients per fer vermuts o prendre unes cerveses amb amics, encara que sigui online.

 

Capricis dolços i salats

Així, la cervesa s'ha incrementat un 77% si es comparen les xifres de la primera setmana de confinament amb la segona. La venda d'ampolles de vi ha pujat un 62% i la resta de begudes alcohòliques, un 36%.

Però els registres més espectaculars han estat en la compra d'olives, que quasi s'ha duplicat, i de patates fregides, amb increments del 87%.

 

Pel que fa a capricis dolços, la venda de xocolata, que ja anava a bon ritme, continua batent rècords. La segona setmana ha crescut un 80% en la facturació.

Els gelats també són una bona compensació en temps complicats i els consumidors n'han impulsat la venda un 75%. També s'ha disparat de manera espectacular la venda de farina: un 196%, perquè es fa més pa i pastissos a casa.

 

Fer esport a casa

Pel que fa al comerç online, cintes de córrer, rodets per a bicis i peses han passat a ser els productes estrella. A casa, molts han continuat fent esport per mantenir-se en forma.

Altres productes amb una gran demanda a internet han estat -per als adults- els relacionats amb el bricolatge i la jardineria; i -per als nens- el material escolar i treballs manuals. Ha caigut, en canvi, la venda de roba i calçat, a excepció dels pijames.

 

Venda online d'electrodomèstics

Un dels sectors que ha aprofitat la venda online ha estat el dels electrodomèstics. Algunes botigues han reforçat les webs i l'assistència telefònica, en uns dies en què s'ha disparat la venda de neveres i congeladors per emmagatzemar menjar, i també d'ordinadors i dispositius mòbils, en potenciar-se el teletreball.

També s'ha notat una creixent confiança en el comerç de proximitat, en especial pel que fa a fruita i verdura, però també les parades dels mercats han rebut moltes més comandes online del que és habitual.

ARXIVAT A:
Coronavirus Consum
Anar al contingut