Madrid

Els diaris no publicaran anuncis de begudes alcohòliques a portada ni a contraportada

El Ministeri de Sanitat i l'associació que aglutina la majoria de diaris que es publiquen a Espanya (AEDE) han signat un conveni per prevenir el consum d'alcohol entre els menors. El conveni preveu una autoregulació de la publicitat de begudes alcohòliques en la premsa diària. Així, entre altres punts, els diaris es comprometen a no inserir publicitat de begudes alcohòliques en cap publicació o secció dirigida a menors d'edats ni tampoc en les cobertes exteriors, portades i contraportades. Tampoc inseriran publicitat on apareguin nens o anuncis en què s'associï el consum d'alcohol a una millora del rendiment físic, laboral o lligat a l'èxit social, professional o sexual.

Actualitzat
El compromís dels editors amb el Ministeri de Sanitat de limitar la publicitat de begudes alcohòliques reforça la campanya de sensibilització dirigida als adolescents i les seves famílies. Es tracta de crear un codi d'autoregulació, perquè els més joves no associïn l'alcohol amb cap millora del rendiment físic o intel·lectual, ni amb cap efecte terapèutic, sedant o estimulant, ni amb èxit social, professional o sexual. Més aviat, al contrari.

L'edat d'inici en el consum d'alcohol entre els adolescents espanyols és als 13,7 anys, segons l'enquesta escolar sobre drogues. Un de cada tres menors diu que s'ha emborratxat en els últims 30 dies.
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut