Barcelona

Els familiars de les víctimes de Germanwings reclamen canvis legislatius

Els pilots espanyols ja estan treballant per trobar una sortida a una situació com el d'Andreas Lubitz

RedaccióActualitzat

L'Associació Afectats pel Vol Germanwings 9525, que d'aquí 10 dies farà un any que es va estavellar als Alps francesos, té clar quina ha de ser la qualificació dels fets, segons ha explicat a "El Matí de Catalunya Ràdio", Lourdes Bonet, membre de l'associació.

"Per nosaltres no es tracta d'un accident. Ho qualifiquem un sinistre per no anar més enllà en la qualificació".

Pel que fa a l'informe presentat per l'Oficina d'Investigacions i Anàlisi per la Seguretat de l'Aviació Civil de França, la BEA, Bonet creu que cal anar més enllà i no fer només recomanacions sinó impulsar canvis legislatius.

"L'informe està ben fet, però el que no considerem suficient és que en aquest informe es parla de recomanacions. Tots sabem que en l'àmbit legal, les recomanacions no són d'obligat compliment. Considerem que s'ha d'actuar en el nivell de proposar mesures legislatives".

Aquest informe només recomana intensificar els controls dels pilots i aixecar el secret mèdic quan tinguin problemes psicològics.
Per la seva part, els pilots espanyols ja estan treballant per trobar una sortida a aquesta situació. Així ho ha explicat a "El matí de Catalunya Ràdio", Borja Díaz, portaveu del Col·legi Oficial de Pilots Comercials.

"Ja estem treballant en un programa des de fa mesos per buscar vies alternatives davant d'un pilot que tingui una malaltia o patologia d'aquest tipus i no vulgui dir-ho per tot el que diu l'informe de la BEA: pel seu deteriorament professional, per la qüestió salarial i altres".

Díaz ha recordat que hi ha companyies que contracten pilots autònoms que, quan van a la Seguretat Social, el metge no sap quina és la seva professió.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut