Els joves que van fer creure Trump que un milió de persones l'anirien a veure a Tulsa
L'estadi de Tulsa minuts abans del míting de Donald Trump, aquest dissabte (Reuters)
Estats Units

Els joves que van fer creure a Trump que un milió de persones l'anirien a veure a Tulsa

Una campanya per Tik Tok, Twitter, Instagram i altres xarxes va generar centenars de milers de falses peticions d'entrades per al míting del candidat a la reelecció

Josep Maria Camps ColletActualitzat

El president dels Estats Units, Donald Trump, havia posat moltes expectatives en el míting d'aquest dissabte a Tulsa que rellançava la seva campanya electoral per a les presidencials de la tardor.

Però el míting no va tenir l'enorme assistència que el seu equip de campanya preveia, i la causa podria haver estat una broma amb molta intenció difosa per les xarxes socials.

Un milió de sol·licituds

L'equip de Trump va arribar a dir que havien rebut un milió de sol·licituds per assistir-hi, cosa que era un èxit, però també un problema, perquè es feia en un estadi on hi cabien 19.000 persones.

Per això es va organitzar una mena de míting previ a l'exterior per no deixar de banda a la gent que es preveia que es quedaria sense entrar.

Però no només no va arribar un milió de persones, sinó que les que hi van anar no van aconseguir omplir l'estadi, que va quedar amb bona part de les grades i l'espai central buits.


Fans del pop coreà

Segons ha informat el diari New York Times, NYT, tot hauria començat l'11 de juny, quan l'equip de campanya de Trump va demanar als seus seguidors a les xarxes socials que reservessin entrades per anar-hi.

El diari assegura que usuaris de xarxes com Twitter i Tik Tok, molts d'ells seguidors de la música pop coreana, van proposar, com a broma, d'apuntar-se al míting per acaparar les entrades disponibles.

L'exemple es va difondre ràpidament, de manera que l'equip de Trump va començar a rebre desenes, centenars de milers de peticions d'entrades per al míting.

"Tots coneixen els algorismes"

El NYT cita el youtuber de 26 anys Elijah Daniel, que hauria participat en la campanya, i que diu que la majoria de publicacions a les xarxes socials es va esborrar poques hores després per no deixar rastre:

"Els fans del pop coreà de Twitter i l'Alt TikTok (usuaris de Tik Tok que fan continguts alternatius als habituals en aquesta xarxa social) tenen una bona aliança en què difonen informació entre ells molt ràpidament. Tots coneixen els algorismes i com poden impulsar els vídeos per arribar allà on volen."


"Seients buits al míting"

També Mary Jo Laupp, de Fort Dodge, Iowa, va publicar un vídeo a Tik Tok amb instruccions per reservar els bitllets, però no el va esborrar:

"Saps que pots aconseguir que hi hagi seients buits al míting de Trump?"

@maryjolaupp

Did you know you can make sure there are empty seats at Trump's rally? ##BLM.

♬ original sound - maryjolaupp

 

 

Resultat diferent de l'esperat

La motivació de Laupp era "la frustració" de veure com Trump volia engegar la campanya en una ciutat que fa 99 anys va viure la pitjor massacre contra població negra de la història del país.

La seva publicació ha tingut més de 700.000 agradaments i milions de visualitzacions, i s'ha mostrat "atordida", però també satisfeta per haver contribuït a l'èxit de la campanya.

Aquesta no es va limitar a Twitter i Tik Tok: també es va difondre en altres xarxes socials, com Instagram i Snapchat, sobretot entre adolescents i joves.

El resultat final va ser sensiblement diferent de la intenció inicial: no van dificultar que es fes el míting, però sí que van inflar-ne les xifres d'assistència previstes fins a nivells delirants.

Orgull de campanya

La xifra d'un milió de peticions la va fer pública aquest dilluns a Twitter el cap de campanya de Trump, Brad Parscale:

"Més d'un milió de peticions d'entrades per al míting de Donald Trump a Tulsa de dissabte."


La "cobertura mediàtica apocalíptica"

Però quan aquest dissabte el milió no es van materialitzar a Tulsa, Parscale ho va atribuir a una "cobertura mediàtica apocalíptica":

"Els manifestants radicals, alimentats per una setmana de cobertura mediàtica apocalíptica, han interferit amb els seguidors de Trump al míting. Fins i tot han bloquejat l'accés als detectors de metalls, impedint l'entrada."


Una jornada deslluïda

Les cròniques de l'acte, però, asseguren que a l'exterior només hi havia unes quantes desenes de manifestants contraris a Trump que, a més, no es van poder acostar gaire a l'estadi.

Manifestants contraris a Trump s'han concentrat a prop del lloc on ha fet el míting (Reuters)

També es va suspendre el míting previ a fora del recinte, perquè tots els partidaris de Trump que hi havia a Tulsa van poder entrar a l'estadi i va sobrar lloc.

La congressista demòcrata per Nova York, Alexandria Ocasio-Cortez, va respondre Parscale també a Twitter explicant-li el que considerava que havia passat de debò:

"En realitat us han pres el pèl tot d'adolescents de Tik Tok, que han inundat la campanya de Trump amb reserves d'entrades falses, us van fer creure que un milió de persones volien que el vostre supremacista blanc agafés el micròfon en un estadi ple en plena Covid-19."



Èxit i contrapartida

La broma amb intencionalitat política dels joves activistes, per tant, ha estat un èxit, perquè ha impactat allà on li pot fer més mal a Trump, el seu ego. Diuen que va pujar a l'escenari molt enfadat.

Tot plegat, però, ha tingut una contrapartida: després de demanar les entrades, els bromistes han començat a rebre una allau de propaganda de Trump al mòbil que no els ha agradat gaire.

Trump en un moment del míting a Tulsa
Trump en un moment del míting a Tulsa (AP News)

 

 

ARXIVAT A:
Trump Xarxes socials
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut