Un dels senyals que ja s'han instal·lat a Barcelona que obliguen a baixar de la bici o el patinet, al carrer Fernando Pessoa amb Joan Comorera
Un dels senyals que ja s'han instal·lat a Barcelona que obliguen a baixar de la bici o el patinet, al carrer Fernando Pessoa amb Joan Comorera (CCMA)

Els nous senyals que t'obliguen a baixar de la bici o el patinet a Barcelona

Mentre s'amplien els quilòmetres de carril bici i s'incrementen les bicis elèctriques del Bicing, els treballadors d'aquest servei estan convocats a la vaga indefinida a partir d'aquest dimarts

Maria Fernández NogueraActualitzat

L'Ajuntament de Barcelona instal·larà en les pròximes setmanes una quarantena de senyals arreu de la ciutat que obliguen els usuaris de bicicleta i patinet a baixar-ne. 

Són senyals circulars de color blau i tenen dibuixada una persona que camina al costat de la bici o el patinet. S'ubiquen en indrets on ja estava prohibida la circulació sobre aquests vehicles, per reforçar el missatge en espais on hi ha problemes de convivència amb els vianants.  

El nou senyal que s'ha instal·lat ja en nou punts de Barcelona, en espais on hi ha conflictivitat amb els vianants
El nou senyal que s'ha instal·lat ja en nou punts de Barcelona, en espais on hi ha conflictivitat amb els vianants (CCMA)

A l'estiu, ja se'n van posar com a prova pilot en aquests dos punts:

  • Nou Pont del Treball Digne, districte de Sant Andreu
  • Via Augusta, amb el carrer de Pau Alcover, districte de Sarrià-Sant Gervasi. 

Després d'unes setmanes en funcionament, s'ha decidit estendre la iniciativa en aquests altres set llocs:

  • Plaça de Ferran Reyes, 2-8, districte de Sant Andreu
  • Carrer de Ferran Junoy-carrer de Sao Paulo, districte de Sant Andreu
  • Carrer de les Agudes, 92, districte de Nou Barris
  • Gran Via Carles III-carrer de Sabino Arana, districte de les Corts
  • Passarel·la de La Maquinista, districte de Sant Andreu
  • Avinguda Meridiana, 276, districte de Sant Andreu
  • Avinguda Meridiana, 285, districte de Sant Andreu

I, abans de finals d'any, se'n posaran una trentena més en punts que s'estan acabant de definir.

Els primers dies hi haurà informadors que explicaran a la ciutadania què vol dir el senyal i recordaran la normativa de circulació. 

Per a la nova senyalització, l'Ajuntament de Barcelona s'ha basat en el senyal R-422 elaborat per la Direcció General de Trànsit (DGT), un dels nous senyals que s'han incorporat al Reglament General de Circulació.  


270 quilòmetres de carril bici abans de l'estiu

Mentrestant, el consistori va avançant en la construcció de carrils bici i té previst arribar als 270 quilòmetres abans de l'estiu. 

Actualment, té 257 quilòmetres de carrils bici i la xarxa s'ampliarà amb carrils que ja s'estan executant i nous projectes. Es preveuen nous trams de carrils bici en aquests indrets:

  • Carrer Escòcia, entre Arnau d'Oms i la Meridiana
  • Carrer Badajoz, entre la Meridiana i el passeig Marítim. Aquest carril connectarà amb el que ja hi ha a Independència. 
  • Carrer Joan de Borbó, entre Ginebra i Escar. 
  • Travessera de les Corts, entre Numància i Joan Güell
  • Front litoral, entre Arquitecte Sert i Llacuna
  • Montjuïc, entre les avingudes de Miramar, de l'Estadi i Francesc Ferrer i Guàrdia. 

Els carrils bici i altres vies habilitades de la ciutat es poden consultar en el plànol interactiu que ha habilitat l'Ajuntament. També inclou les estacions de Bicing, els punts d'ancoratge i altres tipus d'aparcament per a bicicletes. 

Bicicletes del Bicing
Bicicletes del Bicing (ACN / Nazaret Romero)

Bicing: 1.000 bicis elèctriques més i 74 estacions noves 

Els usuaris del Bicing s'han disparat després de la pandèmia: en un dia laborable, el fan servir més de 60.000 persones, un terç més de les que l'utilitzaven el 2019. El servei ha arribat als 147.000 abonats i el 70% dels viatges es fan en bicicleta elèctrica

Com que són les més demanades, l'any que ve es posaran en funcionament 1.000 bicis elèctriques més. Així, a finals del 2024 hi haurà en total 8.000 bicicletes, de les quals n'hi haurà 5.000 d'elèctriques. 

A més, s'instal·laran 74 noves estacions de manera progressiva, i així el Bicing arribarà als barris on no n'hi havia. Les estacions es repartiran així: 

  • 42 estacions en les zones de més demanda, majoritàriament l'Eixample i Sant Martí 
  • 10 estacions per incrementar la connexió entre barris: Trinitat Nova (connexió amb Ciutat Meridiana), la Clota (amb el Carmel), i el Carmel (amb Vallcarca, la Teixonera i el Coll) 
  • 14 estacions en barris on no n'hi havia: la Marina del Prat Vermell, Can Caralleu, Montbau i Sant Genís dels Agudells
  • 8 estacions al parc de Montjuïc 

L'Ajuntament invertirà 2,8 milions d'euros en l'ampliació del servei del Bicing, tot i que serà l'empresa concessionària la que haurà d'assumir-ne els costos de manteniment i personal.


Vaga indefinida al Bicing a partir de dimarts 

Precisament, els treballadors del Bicing estan convocats a una vaga indefinida a partir de dimarts per reivindicar millores laborals.

Els sindicats reclamen un conveni per cinc anys que inclogui una pujada salarial generalitzada a la plantilla. També exigeixen la recuperació de l'antiguitat, una millor remuneració els caps de setmana i festius i la creació de plusos.

En un comunicat, la CGT ha aconsellat als usuaris del Bicing que utilitzin un mitjà de transport alternatiu els dies de vaga, ja que "les bicicletes disponibles poden ser insuficients i hi podria haver un alt nombre de vehicles no reparats".

Els treballadors es concentraran dimarts, a partir de les 10.30, a la plaça de Sant Jaume. Dimecres, davant les instal·lacions de l'empresa pública encarregada del servei, B:SM. I dijous tornaran a la plaça de Sant Jaume.

 

 

 

 

 

ARXIVAT A:
Mobilitat
Anar al contingut