Barcelona

Els pàrquings dissuasius de les estacions de tren són insuficients i deficients

Ho diu el RACC, que proposa un pla urgent per adequar-los

RedaccióActualitzat

El Reial Automòbil Club de Catalunya, el RACC, reclama un pla urgent per adequar la xarxa d'aparcaments anomenats dissuasius o d'intercanvi dels voltants de Barcelona de cara a les restriccions que s'han d'aplicar a partir del 2020.

L'entitat ha presentat aquest dimarts una auditoria feta a una desena d'aquests pàrquings, anomenats P+R -park & ride- i situats a prop d'estacions de ferrocarril.

Segons el director de la Fundació RACC, Lluís Puerto, els aparcaments ara mateix no tenen prou capacitat ni estan prou ben dotats ni senyalitzats:

"Les administracions han de definir quins són els més crítics, siguin 10, 15, 20, i un cop seleccionats, dotar-los d'un pla d'inversió per adequar-los."

 

Només 3 de 10 aproven

Aquesta auditoria n'ha valorat l'accessibilitat, les infraestructures i les connexions amb les estacions: 7 dels pàrquings han suspès i els tres restants, situats a Castelldefels, Sant Joan Despí i Vilanova i la Geltrú, han tret un aprovat just.

Segons el RACC, l'accés als pàrquings és l'aspecte més deficient: asseguren que són difícils de trobar perquè no estan ben senyalitzats.

Entre les deficiències que s'han estudiat hi ha la falta de places per a motos, la vigilància o la inexistència d'informació a través de web. 

Desenes de milers d'automobilistes

Per això, l'entitat recomana a les administracions que s'elabori un pla urgent per ampliar-los i preparar-los per quan els vehicles sense etiqueta mediambiental ja no puguin entrar a l'àrea metropolitana de Barcelona, que es preveu que sigui el 2020.

Uns 100.000 vehicles entren i surten cada dia de la ciutat de Barcelona, i molts d'aquests vehicles no ho podran fer quan es comencin a aplicar aquestes restriccions, que ara només s'activen quan hi ha episodis de contaminació aguda.

Els pàrquings que no han superat l'auditoria estan situats a Castellbisbal, Montcada i Reixac, Barberà del Vallès, Martorell, Badalona, Terrassa Est i Mataró.

Ampliar capacitat i oferir més informació

El pla urgent, segons el RACC, hauria d'incloure l'ampliació de la capacitat dels aparcaments que potencialment puguin captar més demanda.

També la senyalització dels P+R "de manera homogènia a tota la regió metropolitana", i la posada en marxa d'un sistema d'informació en temps real sobre l'ocupació dels aparcaments.

A més, consideren que caldria fer una campanya informativa per donar a conèixer l'existència d'aquests aparcaments.

Anar al contingut