Quina parada del Metro de Barcelona té més passatgers? Quina menys? Gràfics, estació per estació
Per l'estació de Catalunya, hi passen cada dia, de mitjana, tants viatgers com tot l'any a Casa de l'Aigua, la parada menys concorreguda
Marc Garcia Beumala
Periodista del 324.cat
El Metro de Barcelona va tancar el 2024 amb rècord de passatgers. Per primer cop es van fregar els 469 milions de viatges registrats.
Unes validacions que es distribueixen de forma desigual en les 163 estacions d'una xarxa amb 8 línies de metro que opera Transports Metropolitans de Barcelona.
L'estació que més passatgers va registrar l'any passat va ser Catalunya (L1 i L3), amb més de 17,5 milions. Al centre de Barcelona, permet fer transbord a Rodalies i Ferrocarrils de la Generalitat.
La majoria de passatgers hi entren pels accessos de l'L3, tot i que no es pot precisar del cert si tothom viatja després per la línia verda o la vermella.
El cas de Diagonal
En segon lloc hi ha l'estació Diagonal (L3 i L5) amb 16,2 milions de passatgers. En aquest cas, la majoria de viatgers, amb diferència, entren per l'accés de l'L5, la blava.
De fet, la parada de Diagonal de l'L5 és la que, en solitari, rep més passatge (10,8 milions), tot i que després una part es pugui repartir també per l'L3.
12 de les 15 estacions del Metro de Barcelona amb més passatgers són intercanviadors on conflueixen més d'una línia i també altres mitjans de transport.
Entre les estacions més concorregudes, es fa un lloc Sagrada Família (L2 i L5), a tocar del monument més visitat de Barcelona. Aquesta parada és la que registra més passatge de tota l'L2.
Fora dels 10 primers llocs, la primera estació sense enllaç que apareix a la llista és Liceu (L3). Per aquesta petita parada al mig de la Rambla de Barcelona, hi van entrar 7,6 milions de viatgers l'any passat.
Casa de l'Aigua, tants passatgers l'any com a Catalunya en un dia
L'estació amb menys passatge és Casa de l'Aigua, de l'L11, al barri de Trinitat Nova. Amb una sola via, la línia 11 és la més curta de tota la xarxa de metro i connecta la zona nord de Nou Barris amb Montcada i Reixac.
La parada va registrar 46.884 passatgers en tot l'any. Com a curiositat, el volum de viatgers anuals d'aquesta estació és el que, de mitjana, passa cada dia per Catalunya (L1 i L3).

Casa de l'Aigua queda molt a prop de l'estació de Trinitat Nova. El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, destaca que "totes les estacions són necessàries" i que parades com aquesta tenen "una funció social al barri" malgrat tenir pocs passatgers.
Entre les 15 parades amb menys viatgers hi ha altres estacions de l'L11 però també de l'L10 Sud en el tram que passa per la Zona Franca. I n'hi ha de l'L9 Nord a Santa Coloma, de l'L9 Sud al Prat de Llobregat. I se'n cola una de l'L1:
Es calcula que en un dia feiner poden circular pel Metro de Barcelona un milió i mig de persones.
Si vols saber quina afluència té cada estació, pots buscar-la en aquesta taula i comparar-la amb altres o amb les parades de la mateixa línia.
Un de cada quatre viatgers va per l'L1
Per línies, l'L1 és la que suma més viatgers. El 2024 hi van circular més de 125 milions de passatgers que van consolidar la línia vermella com la primera de totes.
En concret, per l'L1 passen gairebé el 27% de tots els passatgers del Metro, la qual cosa vol dir que un de cada quatre viatgers circula per alguna estació de la línia vermella.
La segueix de prop l'L5, amb més de 111 milions de passatgers, i l'L3, amb més de 88. A més distància se situa l'L4, que va remuntar l'any passat, i l'L2, l'única que va perdre passatgers.
Pel que fa a les línies 9 i 10 Nord i Sud, van pujant de passatgers de forma progressiva en espera de completar el tram central. També puja lleugerament l'L11.
Cal tenir en compte que l'estiu passat es van fer diverses obres al metro que van obligar a tallar la circulació en algunes línies.
A l'L5, per exemple, per renovar les vies, es va interrompre el servei des de finals de juny fins a l'1 de setembre entre Cornellà Centre i Collblanc.
També a l'agost es va tallar un tram de l'L4 i durant dos mesos l'L2 va quedar sense servei en el tram més cèntric entre Sagrada Família i Paral·lel. I a l'L10 Nord les estacions de Gorg i la Salut no van funcionar gairebé tot l'agost.
- ARXIVAT A:
- MobilitatTransport públic