El Bicibox introduirà places de pagament per a veïns
Una usuària del Bicibox guarda la bicicleta en un aparcament a Sant Cugat (AMB)

Els patinets elèctrics es podran deixar gratuïtament als aparcaments de Bicibox

La mesura vol facilitar la intermodalitat entre transports mentre duri la prohibició de pujar-los al metro, al tren, a l'autobús i al tramvia

Josep Maria Camps ColletActualitzat

Els patinets elèctrics es podran deixar als aparcaments gratuïts Bicibox que hi ha als municipis dels voltants de Barcelona.

Ho ha decidit aquest dimarts el Consell Metropolità de l'AMB, l'Àrea Metropolitana de Barcelona, per facilitar que els usuaris els puguin aparcar de manera segura.

S'ha pres la mesura per la petició de l'ATM, l'Autoritat del Transport Metropolità, de prohibir durant 6 mesos que els usuaris pugin al tren, al metro, a l'autobús o al tramvia amb el patinet.


Una prohibició que afecta força usuaris

L'ATM ho va decidir després de l'incendi que hi va haver a mitjans de novembre en un tren de Ferrocarrils de la Generalitat quan es va cremar la bateria d'un patinet elèctric.

Aquesta prohibició ha arribat quan ja hi ha molts usuaris habituats a pujar al transport públic amb patinets i altres vehicles elèctrics de mobilitat personal, els VMP.

La mesura de l'AMB, que implica modificar el reglament del Bicibox, vol facilitar que aquests usuaris puguin seguir fent servir el patinet elèctric per fer part dels recorreguts diaris.

Encara no s'ha fet públic quan entrarà en vigor aquesta modificació, ni tampoc quan es començarà a prohibir pujar els patinets elèctrics al transport públic.

Aparcament de Bicibox a Badalona (AMB)

Un servei gratuït per facilitar la intermodalitat

El Bicibox és un servei gratuït que es va posar en marxa el 2011 i ara mateix ofereix 2.453 places i té 19.488 usuaris registrats. Consisteix en mòduls al carrer i també en aparcaments més grans a prop d'estacions de tren i de metro.

Tots permeten deixar-hi tancades les bicicletes (i ara també els patinets elèctrics) de manera segura durant 24 hores, i 72 el cap de setmana, amb l'objectiu de facilitar la intermodalitat entre diferents tipus de transport i promoure la mobilitat sostenible.

Als aparcaments que hi ha en estacions de metro i tren a localitats com Gavà o Badalona se n'afegiran més a Viladecans, a l'Hospitalet i al Prat de Llobregat.

L'ús que se'n fa varia força segons el lloc: uns estan sempre molt plens, mentre que d'altres queden força buits, i fins i tot s'estudia oferir places de pagament per als veïns per augmentar-ne l'ocupació.

 

 

ARXIVAT A:
MobilitatTransport públic
Anar al contingut