
Els patinets elèctrics, fora de voreres i zones de vianants
Entra en vigor la normativa que prohibeix la circulació de patinets per zones de vianants
Des d'aquest dissabte, els patinets elèctrics no poden circular per voreres i zones de vianants i no podran superar els 25 km/h. A més, hauran de complir les normes de circulació igual que la resta de vehicles.
Als que condueixin un patinet elèctric fins i tot se'ls podrà practicar un test d'alcoholèmia si així ho considera la policia municipal, responsables de la vigilància i control. Queda pendent, però, acordar la necessitat d'una assegurança obligatòria per a aquests vehicles de mobilitat personal (VMP), una decisió que es consultarà amb els ajuntaments, segons ha explicat el responsable de la Direcció General de Trànsit, Pere Navarro:
"Obrirem una segona fase de debat amb els ajuntaments en la qual, a partir de tota l'experiència acumulada, avançarem en una regulació molt més detallada. Està previst parlar de tot."

Aquests canvis formen part de les noves mesures de trànsit, que pretenen impulsar un model de circulació nou, en què els vehicles perden protagonisme.
El paquet de reformes legals aprovat pel govern espanyol el mes de novembre té l'objectiu de crear un model de seguretat viària que permeti reduir el 50% el nombre de morts i ferits greus durant la propera dècada.
La DGT vol donar resposta a les formes de mobilitat, sobretot urbanes, i frenar la sinistralitat, que està creixent entre els usuaris més vulnerables (motoristes, ciclistes o vianants), que representen gairebé la meitat dels morts en accidents de trànsit. Si es té en compte només l'àmbit urbà, aquest percentatge arriba al 80%.

Reducció dels límits de velocitat, a partir del maig
Precisament per protegir motoristes, ciclistes i vianants, Trànsit ha decidit rebaixar els límits de velocitat als carrers de les ciutats. Segons diversos estudis, el risc de morir a conseqüència d'un atropellament es redueix almenys cinc vegades si la velocitat del vehicle que xoca és de 30 km/h respecte a un que circuli a 50 km/h.
"La velocitat del vehicle té una relació directa amb les probabilitats de supervivència del vianant atropellat", remarca el text de la nova normativa.
Les modificacions dels límits de velocitat, però, no entraran en vigor fins al 12 de maig. Els límits nous són de 50 km/h en vies de dos o més carrils, 30 km/h en vies d'un únic carril per sentit i 20 km/h a les vies on la calçada i la vorera estan al mateix nivell.
- ARXIVAT A:
- Trànsit