Els abonaments del transport públic costaran la meitat a partir del setembre (Paola de Grenet/Ajuntament de Barcelona)

El transport públic, més barat a Barcelona i Rodalies: consulta els preus

Fins al 31 de desembre, els títols de transport més utilitzats tindran rebaixes d'entre el 30% i el 100%
Redacció Actualitzat
TEMA:
Transport públic

A partir de l'1 de setembre, i fins al 31 de desembre del 2022, els usuaris del transport públic podran beneficiar-se de la rebaixa de preus prevista en bona part dels títols de transport.

Les reduccions van del 30% al 100% i estan subvencionades, en un grau més o menys alt, pel govern espanyol, per la Generalitat i per l'Ajuntament de Barcelona. 


Els nous preus de les T-Casual, T-Usual i T-Jove

Els abonaments mensuals (T-Usual) i els trimestrals per a joves menors de 25 anys (T-Jove) tenen un descompte del 50%, assumit en un 20% per l'Autoritat del Transport Metropolità --que inclou govern, Ajuntament i Àrea Metropolitana-- i en un 30% pel govern espanyol. Pel que fa a la T-Casual, només té un descompte del 30%.

Els preus per a la Zona 1 queden així:

 

La T-Rosa també valdrà la meitat: 2 euros en comptes de 4. I la Targeta de Pensionista de Ferrocarrils de la Generalitat passa dels 5 als 2,50 euros.

Els títols adquirits l'any 2022 seran vàlids fins al 15 de gener del 2023, excepte la targeta T-16 i la targeta T-Verda, que tenen la seva pròpia caducitat.

Es podran bescanviar per títols nous de la mateixa classe, abonant si cal la diferència de preu. El 2022 es van mantenir les tarifes del 2021.


Títols sense descompte

Hi ha alguns títols integrats que no varien de preu. Són la T-Familiar, la T-Grup i la T-Dia. Aquests valdran el mateix que fins ara: 10 euros, 79,45 euros i 10,50 euros, respectivament.

Tampoc té rebaixa el bitllet senzill, que costa 2,40 euros.

 

Els descomptes a Rodalies

Els títols multiviatge de Renfe són gratuïts fins a finals d'any: el Bonotren de 10 viatges i els abonaments mensuals i trimestrals de Rodalies. 

Aquests títols afecten Rodalies, distància mitjana i Avant, com podria ser el trajecte entre Lleida i Barcelona, per exemple.

Els bitllets d'anada i tornada queden exclosos de la bonificació. També l'AVE Barcelona-Madrid.

 

ARXIVAT A:
Transport públic Metro Renfe Rodalies
NOTÍCIES RELACIONADES
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut