El túnel de Glòries és un dels punts on hi ha un radar de tram que començarà a sancionar (@bcn_ajuntament)
El túnel de Glòries és un dels punts on hi ha un radar de tram que començarà a sancionar (@bcn_ajuntament)

Els quatre nous radars de tram de Barcelona comencen a multar

Els radars estan situats al túnel de la Rovira, al túnel de Badal, al nou túnel de Glòries i a la ronda del Litoral

Redacció/AgènciesActualitzat

Els quatre nous radars de tram de Barcelona començaran a multar a partir d'aquest divendres. Les sancions es posen en marxa després d'un període en què els radars funcionaven, però només avisaven els infractors.

Els radars estan situats al túnel de la Rovira, el túnel de Badal, el nou túnel de Glòries i la ronda Litoral.


 

  • Túnel de la Rovira: en el tram entre la plaça d'Alfons el Savi fins a la rambla del Carmel, en tots dos sentits. La velocitat màxima permesa és de 60 km/h.
  • Túnel de Badal: en el tram entre la plaça Cerdà i l'avinguda Diagonal, en tots dos sentits. La velocitat màxima permesa és de 60 km/h.
  • Ronda Litoral: en el tram de l'àmbit dels tres túnels de Colon, Moll de la Fusta i Pla de Palau, en tots dos sentits. La velocitat màxima permesa és de 60km/h.
  • Túnel de Glòries: a tot el túnel, en tots dos sentits. La velocitat màxima permesa és de 50 km/h.
Diversos cotxes circulant per la Ronda Litoral de Barcelona
Diversos cotxes circulant per la Ronda Litoral de Barcelona (Europa Press)


A diferència dels radars clàssics, que controlen la velocitat en un punt, els radars de tram calculen la velocitat mitjana a què ha circulat un vehicle en un tram determinat.

No és una tecnologia nova a la ciutat, atès que a Barcelona hi ha un radar de tram des del 2016 a la ronda de Dalt, entre la plaça Karl Marx i el Nus de la Trinitat. Des que hi és, ha augmentat significativament el respecte al límit de velocitat en aquest àmbit, segons l'Ajuntament.

A través d'una tecnologia de càmeres i lectura de matrícules, es pot controlar un vehicle durant tot un tram i identificar aquells que superen el límit de velocitat de forma continuada.

L'objectiu de la mesura és reduir la sinistralitat a la capital catalana, garantint el compliment dels límits de velocitat, un dels factors que causa més accidents.

El túnel de Badal
El túnel de Badal (Ajuntament de Barcelona)

17 radars començaran a funcionar aquest mes

D'altra banda, aquest mes de setembre començaran a funcionar 17 radars sancionadors de punt a l'interior de Barcelona. No començaran a sancionar fins l'any que ve, com ja va informar l'Ajuntament de Barcelona al febrer.

Una dotzena d'aquests radars se situen en zones escolars i serviran per assegurar que es compleix la velocitat màxima de 30 km/h, coincidint amb l'inici del curs escolar. Els altres cinc radars estaran en punts on la Guàrdia Urbana ha detectat freqüentment excessos de velocitat.

Encara no se sap quin dia entraran en funcionament aquests radars.

Imatge del túnel de la Rovira
Imatge del túnel de la Rovira (Wikimedia Commons/Jordiferrer)

 

ARXIVAT A:
MobilitatTrànsit
Anar al contingut