Els taxistes anuncien mobilitzacions contra els conductors pirates a l'aeroport

Denuncien l'intrusisme de taxistes il·legals, sense llicència ni tarifes regulades, i reclamen als Mossos que ho controlin i a Aena millor senyalització

Actualitzat

L'associació de taxistes Élite Barcelona anuncia mobilitzacions de protesta la setmana que ve de dilluns a dijous a l'aeroport. Denuncien l'intrusisme laboral de conductors pirates a l'aeroport del Prat i reclamen a Interior que siguin els Mossos que ho controlin i a Aena que senyalitzi i informi millor dels punts on agafar els taxis.  

Les mobilitzacions es faran de 10 a 12 del migdia. Dilluns 17, els taxistes han previst ocupar el hall de la terminal T1 i aturar el servei durant la concentració.

Dimarts 18, han convocat una gran xiulada al passadís de la T1, durant 30 minuts, cada dues hores, des de les 9 del matí fins a les 9 de la nit.

Dimecres 19, es farà una marxa lenta de taxis des de la T1 a la T2, sense que s'hagi concretat a quina hora es farà ni quant durarà.

Dijous 20, els taxistes tornaran a ocupar el hall de la T1, on es farà una assemblea per decidir les mobilitzacions següents. En cas que, després d'aquests quatre dies no s'hagin atès les peticions, els taxistes no descarten traslladar les mobilitzacions al centre de la ciutat amb la convocatòria de marxes lentes.

Els taxistes reclamen una reunió amb la directora de l'aeroport, Sonia Corrochano i amb el conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena.
 

Patrulles a l'aeroport

Fa deu dies que els taxistes s'han organitzat en torns d'entre 10 i 15 conductors durant totes les hores que hi ha vols a l'aeroport. Patrulles de taxistes que se situen en diversos punts clau per evitar que els viatgers agafin els taxis pirates, vehicles particulars que actuen sense llicència i que apliquen la tarifa que volen, sovint abusiva, i els treuen la feina. Els taxistes diuen que s'han organitzat de manera que no perden diners i que ho poden mantenir fins que faci falta. 

Mapa de situació de les patrulles de taxistes a l'aeroport per neutralitzar els taxis il·legals (Élite Barcelona)

Asseguren que fins ara no han rebut ni resposta del conseller d'Interior Joan Ignasi Elena, ni per part d'Aena i que "per això que s'han vist obligats a prendre mesures que a ningú no li agraden, però són el resultat de la indiferència dels responsables directes", diu Tito Álvarez, portaveu d'Élite Barcelona.

"El que volem són més recursos i una senyalització dels accessos al taxi i un punt d'informació. A part que el conseller d'Interior posi més Mossos a controlar aquests temes perquè és una vergonya que hàgim de venir nosaltres a controlar els pirates." 

Els taxistes quan detecten que un dels taxis pirates ha captat un client no deixen que encotxi i avisen als Mossos per denunciar la pràctica il·legal. Admeten que s'han trobat en alguna situació violenta en què els han trencat els mòbils. 

En general, Tito Álvarez explica que la majoria dels taxistes il·legals són particulars, però també diu que ha informat una VTC que té un grup organitzat de treballadors que quan treballen a l'aeroport apaguen l'aplicació i ho fan en negre, amb tarifes abusives. 

"Tenen VTC legals, treballen amb UBER, i quan estan a l'aeroport apaguen l'aplicació posen els cotxes a les places d'UBER i capten els passatgers i els claven: per anar al centre de Barcelona, si val 30 euros, els cobren 80. Hem parlat amb les empreses que els lloguen la VTC perquè no se n'assebenten." 

Demanen que Aena millori la senyalització dels llocs on s'han d'agafar els taxis (CCMA)

Els taxistes, que porten armilles fosforescents, expliquen que s'han convertit en informadors i que els pregunten tota mena de coses.

ARXIVAT A:
Precarietat laboralTaxis
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut