Els treballadors anuncien 12 dies més de vaga de Ryanair aquest juliol
- TEMA:
- Aeroport del Prat
La vaga de Ryanair que des del cap de setmana passat provoca retards i cancel·lacions intermitents als aeroports del Prat i Girona s'allargarà 12 dies més.
Els sindicats dels tripulants de cabina, USO i Sitcpla, han anunciat una altra convocatòria de vaga per als dies: 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 21, 25, 26, 27 i 28 de juliol.
Al contrari que fins ara, les vagues són entre setmana, de dilluns a dijous.
Els sindicats reclamen un "canvi d'actitud" a l'aerolínia de baix cost per tornar a la negociació del conveni col·lectiu.
"Volem unes condicions laborals dignes i sota la legislació espanyola."
Els representants dels treballadors demanen al govern espanyol que no permeti que la companyia no garanteixi el dret a vaga. Des del primer dia, els sindicats han denunciat que Ryanair convoca com a serveis mínims més treballadors dels establerts.
Afectació intermitent
La vaga de Ryanair va començar el cap de setmana passat i ha anat tenint una afectació desigual segons la jornada. Aquest divendres, per exemple, tot i que coincidia amb la vaga d'Easyjet, no hi va haver grans problemes a l'aeroport del Prat.
En canvi, dijous hi va haver una vintena de vols cancel·lats. Diumenge passat en van ser 16 més.
Aquest dissabte, de moment, no hi ha tampoc afectacions significatives. Una trentena de vols han sortit o arribat amb retard als aeroports de Barcelona i Girona aquest dissabte al matí.
Els serveis mínims
En el cas de l'aeroport del Prat, els serveis mínims estableixen que, si el vol es dirigeix a destins de fora de la Península, s'han de garantir en el 80% dels trajectes.
Si el recorregut és igual o superior a 5 hores en mitjà de transport alternatiu, els serveis mínims són del 58%.
Finalment, per a les rutes amb ciutats espanyoles peninsulars amb un recorregut inferior a les 5 hores en mitjà de transport alternatiu, són del 36%.
A l'aeroport de Girona, els serveis mínims han de ser del 53% dels vols amb destí a una ciutat amb 5 hores o més en mitjà de transport alternatiu, i del 36% en cas que el trajecte sigui més curt.
Els motius de la vaga
Els sindicats reclamen a l'aerolínia que reprengui les negociacions del primer conveni col·lectiu de l'empresa per als tripulants de cabina, engegades fa vuit mesos.
Segons els representants dels treballadors, Ryanair és l'única companyia internacional que no disposa d'un conveni col·lectiu.
La direcció de la companyia i el sindicat CCOO van firmar fa unes setmanes un acord que, segons Sitcpla i USO, es limita a recollir condicions de treball ja reivindicades per ells com a resultat d'anteriors vagues. Per aquests sindicats, aquesta estratègia respon a un intent d'"anul·lar-los com a sindicats davant la negativa a signar les condicions precàries ofertes".
- ARXIVAT A:
- Aeroport del Prat Aeroports