Protesta dels treballadors del 112 al Parlament de Catalunya
Els treballadors del centre de Barcelona se sumen a la vaga, que ja fan els del centre de Reus (ACN/Francesc Voltas)

Els treballadors de Barcelona del telèfon d'emergències 112 comencen una vaga indefinida

Denuncien la gestió "deficient" de l'empresa subcontractada per la Generalitat per oferir el servei, SERVEO

RedaccióActualitzat

Els treballadors del telèfon d'emergències 112 comencen aquest dilluns una vaga indefinida al centre de treball de Barcelona, un dels dos que hi ha Catalunya. L'altre, a Reus, està de vaga des del mes d'agost, tot i que només fan la protesta els caps de setmana.

L'aturada, convocada per CCOO, vol denunciar la gestió "deficient" de l'empresa SERVEO, subcontractada per la Generalitat per a aquest servei. I això passa a les portes d'una pròrroga del contracte.

Segons els treballadors, els problemes passen per la precarietat laboral, casos d'assetjament sense resoldre i deficiències estructurals que impliquen sobrecàrrega de feina.

El 112 d'Emergències de Catalunya ja va estar en vaga durant vuit mesos fa tres anys, des de l'agost de 2020 fins al març de 2021. Una de les principals motivacions de la situació actual és, justament, l'incompliment d'alguns acords a què es va arribar aleshores per desconvocar aquella vaga, com és solucionar la falta de personal en períodes vacacionals.

"Hi va haver millores i es va arribar a uns acords que l'empresa no està complint", ha assegurat el delegat sindical Borja Tàpia a Catalunya Ràdio. També afegeix que no han tingut resposta per part de la Generalitat i que l'empresa s'oposa a millorar les condicions. "Hi ha una negativa total, ens diuen que no hi ha cap possibilitat de millores salarials i, segons ells, tot ho fan bé i el dimensionament és el correcte", assegura.

La Generalitat ha imposat uns serveis mínims del 85%.

 

ARXIVAT A:
SalutDrets laborals
Anar al contingut