Un dels primers trens d'alta velocitat que ha circulat aquest diumenge per la Sagrera (Adif)

Els trens d'alta velocitat ja circulen per l'interior de la futura estació de la Sagrera

Els trens de passatgers ja passen per l'interior de la infraestructura sense aturar-s'hi

RedaccióActualitzat

Des d'aquest diumenge els trens d'alta velocitat amb passatgers ja circulen per l'interior de la nova estació de la Sagrera, a Barcelona, tot i que no s'hi aturen.

Segons ha informat Adif, s'han posat en servei tres vies d'ample estàndard per als trens que circulen entre Barcelona, Girona i la frontera francesa.

Ara, doncs, ja no passen per la superfície, sinó que ho fan per sota l'estructura de la futura estació, per la tercera planta. Hi passaran una mitjana de 34 trens entre setmana i 28 el cap de setmana.

El primer tren comercial hi ha passat a quarts de set del matí després de set mesos de proves. Això ha estat possible un cop s'ha completat la construcció de la meitat de la coberta de l'estació, una de les parts més complexes de l'obra.

Circulació de trens per la nova infraestructura (Adif)

També han entrat en funcionament quatre vies a la zona de tractament tècnic de trens, la qual cosa contribueix a incrementar la capacitat operativa de l'estació de Sants, assegura Adif.

Els trens de Rodalies ja circulen també per l'estació per una planta inferior, tot i que no s'hi aturen.

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha tret pit a X de la fita, que arriba amb tres mesos de retard sobre la data prevista.


Una estació amb retards i sobrecostos

L'estació de la Sagrera serà una gran infraestructura, la més gran de Catalunya: per a 100 milions de viatgers.  

Té tres nivells: l'inferior és per als trens de Rodalies; el del mig per al pàrquing i el vestíbul, i el superior està reservat a l'alta velocitat, amb vuit vies.

Les obres de l'estació de la Sagrera és una de les grans infraestructures que acumula més retards i sobrecostos. Les obres van començar el 2010 amb un cost inicial de 335 milions, però el Tribunal de Comptes ja va informar fa sis anys que el sobrecost del projecte era d'un 546%. És a dir, que la xifra ja havia arribat als 2.167 milions el 2016.

 

ARXIVAT A:
Renfe
Anar al contingut