Els trens que passin per la nova RL4 aniran més enllà de Manresa. (ACN)

Els trens de Rodalies Lleida arribaran fins a Terrassa a partir del 15 de desembre

El servei l'operarà Renfe, però al cap d'un any l'assumirà Ferrocarrils de la Generalitat
Joan Garcia/Pere Joan Àlvarez Actualitzat
TEMA:
Rodalies

Canvis a Rodalies Lleida. A partir del 15 de desembre, els seus trens començaran a circular per la nova línia RL4 i no arribaran només fins a Manresa, com s'havia dit fins ara, sinó que acabaran a Terrassa, segons avança Catalunya Ràdio. 

D'aquesta manera, es millorarà la connectivitat amb altres trens de la línia R4 i amb les línies de Ferrocarrils de la Generalitat al Vallès. Hi haurà 12 freqüències per sentit. L'RL3 farà el trajecte entre Lleida i Cervera, i amb la nova RL4 desapareixerà l'R12, la línia que uneix Barcelona amb la capital del Segrià, passant pel Bages.

De moment, el servei l'operarà Renfe, però està previst que, d'aquí a un any, passarà a Ferrocarrils amb els nous trens fabricats per la suïssa Stadler, que aquesta setmana s'han presentat a la Smart City Expo.

Tindran capacitat per a 439 passatgers, amb tres cotxes i que podran arribar a 140 kilòmetres per hora. 

 Els trens que passin per la nova RL4 aniran més enllà de Manresa (Rodalies)
 

Satisfacció amb matisos

Des de les comarques de Ponent fan una primera valoració positiva dels canvis, però recorden que amb això no n'hi ha prou. L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, valora de manera positiva l'augment de freqüències, però insisteix que cal un pla de Rodalies que millori la connectivitat de la capital del Segrià.

"Seguim necessitant la visió d'un pla de Rodalies amb caràcter local que ens connecti amb l'Aragó, les Garrigues i millori la mobilitat urbana amb transport ferroviari a la ciutat de Lleida."

L'alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, reclama que els terminis per implementar millores es compleixin. El de Cervera, Jan Pomés, veu positivament l'increment de serveis fins a Terrassa, però demana que no es deixi d'invertir en la millora de la línia i que al més aviat possible s'elimini la necessitat de fer transbordament per anar a Barcelona.

El sindicat Comissions Obreres, que va elaborar un informe sobre les Rodalies a Lleida, celebra l'ampliació de freqüències. Alberto Puivecino, secretari de Mobilitat del sindicat, recorda que el temps del trajecte, que ara és de tres hores i quart de Lleida a Barcelona, no es reduirà fins que no calgui fer transbordament per connectar amb la capital. 

 

ARXIVAT A:
Rodalies
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut