Cues a l'AP-7 en una imatge d'arxiu

Cues de fins a 20 quilòmetres a l'AP-7 per l'operació tornada de la segona Pasqua

Trànsit ha habilitat carrils addicionals a l'AP-7, a la B-23 i a la C-32

RedaccióActualitzat

Uns 290.000 vehicles han tornat aquest dilluns a l'àrea metropolitana de Barcelona després del llarg cap de setmana, pel pont de la segona Pasqua, que aquest any ha estat festiu a tot Catalunya. Molts conductors ja van avançar a diumenge la tornada, però aquesta tarda s'ha concentrat el gruix important del trànsit.

L'AP-7 ha estat la via amb més problemes, amb cues que han arribat fins als 20 quilòmetres a l'AP-7 nord en sentit Barcelona, coincidint amb un accident a Montornès del Vallès a última hora de la tarda, que ha obligat a tallar durant uns minuts l'autopista. A la mateixa via, a la pota sud, hi ha hagut retencions de fins a 18 quilòmetres més també cap a Barcelona.

També hi ha hagut circulació densa a la C-31 a 4 Santa Cristina d'Aro, en direcció a Llagostera, fins a l'enllaç de l'AP7 a Maçanet. A mitja tarda també s'han registrat retencions a la C-32 a Mataró i a la N-340 al Tarragonès.

Les aturades han començat cap a les quatre de la tarda i s'han allargat fins a les nou del vespre. A les nou ja havien tornat a l'àrea metropolitana de Barcelona 239.000 vehicles en l'operació tornada, el 82% dels que hi ha previst que facin avui el trajecte.

A aquesta hora ja no queden grans retencions a la xarxa viària. Podeu seguir en directe les incidències al perfil de Twitter de Trànsit:


Carrils addicionals per fer un trànsit més fluid

Per facilitar l'operació tornada s'han instal·lat carrils addicionals a l'AP-7 i a la B-23 entre Vilafranca i Molins de Rei. També a la C-32 en dos trams: entre Sant Andreu de Llavaneres i Montgat, i entre Gavà i Cornellà de Llobregat.

Arran de l'habilitació d'aquests carrils addicionals, els transportistes han de circular pel carril dret, a una velocitat màxima de 80 km/h i sense fer avançaments, entre les 15 hores i les 22 del vespre en aquests trams: AP-7 de Sant Cugat a Banyeres del Penedès, a la B-23 de Sant Feliu de Llobregat al Papiol i també a la C-32 nord entre Canet de Mar i Montgat i a la C-32 sud entre Gavà i Cornellà.


L'AP-7, epicentre de les retencions

L'AP-7 és on es concentren les retencions en les últimes operacions sortida i tornada. Des que és gratuïta, registra molta circulació i hi ha més accidents. De fet, entre el 13 de gener i el mes de maig es van registrar més del triple de morts per accidents en aquesta autopista que en el mateix període del 2019, l'any anterior a l'esclat de la pandèmia. Això són 13 víctimes mortals, una xifra que representa un 20% de la mortalitat d'enguany.

Per revertir aquesta tendència, s'han intensificat els controls de velocitat, els estàtics i els dinàmics, al llarg de tota la via, i es fan controls específics a vehicles que tenen velocitats limitades, com el transport de mercaderies.

També es fan controls d'alcohol i drogues en vehicles de transport, per assegurar també que es compleixen els temps de conducció i de descans. També s'ha reforçat la vigilància que es fa amb helicòpters, que detecten possibles infraccions.

A més, Trànsit demanarà a l'estat limitar la velocitat en aquesta via de 120 a 110 km/h, i està previst instal·lar-hi més radars de velocitat.

ARXIVAT A:
TrànsitMobilitat
Anar al contingut