Ensenyament busca combatre el fracàs escolar potenciant la difusió de bones pràctiques
El Departament d'Ensenyament està preparant un pla per combatre el fracàs escolar, i per definir-lo estudia diverses experiències, entre les quals algunes dels Estats Units aplicades per una catalana que ha gestionat durant molts anys un districte escolar difícil a Nova York. El punt de vista de Roser Salavert pesarà en les decisions que prengui Ensenyament: de moment, el primer diagnòstic d'aquesta experta és que no hi ha receptes infal·libles.
Roser Salavert, doctora en Gestió Educativa, ha treballat amb les escoles públiques del districte escolar tercer de Nova York. Actualment col·labora amb el Departament d'Ensenyament per ajudar a identificar bones pràctiques que puguin ser difoses cap a altres escoles per "avançar conjuntament de cara a assolir l'èxit escolar". Immersa en aquest propòsit, aquest dilluns ha estat en diverses escoles de les comarques gironines, acompanyada de tècnics del departament.
Salavert, que ha visitat els alumnes a classe i ha parlat amb els docents i l'equip directiu dels centres, focalitza la seva anàlisi en la comprensió lectora i hàbits de lectura. Justifica aquesta metodologia perquè "sabem que és un eix fonamental per a l'èxit escolar". Més enllà d'això, l'experta considera que l'objectiu ha de ser "millorar i optimitzar el que s'està fent per assolir un millor èxit escolar", ja que es vol recollir les bones experiències que ja practiquen algunes escoles per traslladar-les a la resta.
En aquest sentit, segons Salavert "les tècniques d'ensenyament s'han de convertir en tècniques d'aprenentatge". Així, perquè es compleixi el procés d'interiorització convé que "quan el professor estigui ensenyant com fer un esquema, l'alumne acabi sabent el nom d''esquema'" i, finalment, "entengui què és un esquema per poder-lo fer servir com a eina el dia que estigui fent una altra cosa".
De l'assessorament de Roser Salavert en sortiran les pautes que seguirà el Departament d'Ensenyament per lluitar contra el fracàs escolar.
Salavert, que ha visitat els alumnes a classe i ha parlat amb els docents i l'equip directiu dels centres, focalitza la seva anàlisi en la comprensió lectora i hàbits de lectura. Justifica aquesta metodologia perquè "sabem que és un eix fonamental per a l'èxit escolar". Més enllà d'això, l'experta considera que l'objectiu ha de ser "millorar i optimitzar el que s'està fent per assolir un millor èxit escolar", ja que es vol recollir les bones experiències que ja practiquen algunes escoles per traslladar-les a la resta.
En aquest sentit, segons Salavert "les tècniques d'ensenyament s'han de convertir en tècniques d'aprenentatge". Així, perquè es compleixi el procés d'interiorització convé que "quan el professor estigui ensenyant com fer un esquema, l'alumne acabi sabent el nom d''esquema'" i, finalment, "entengui què és un esquema per poder-lo fer servir com a eina el dia que estigui fent una altra cosa".
De l'assessorament de Roser Salavert en sortiran les pautes que seguirà el Departament d'Ensenyament per lluitar contra el fracàs escolar.