Retirada la roca de grans dimensions que ha obligat a tallar un carril a la C-25 a Rajadell
L'incident ha passat a pocs metres de la sortida de l'Eix Transversal a Rajadell, al Bages, i ha obligat a tallar un carril fins que es repari la calçada
Ensurt entre els conductors de l'Eix Transversal (C-25) per un despreniment. Una pedra de grans dimensions ha caigut aquest dilluns a la calçada a l'altura de Rajadell (Bages) i manté tallat un carril en direcció Lleida.
L'incident ha passat a pocs metres de la sortida 123 cap a Rajadell, Fals i Fonollosa. Tot i que la roca ja s'ha retirat, encara continua el tall d'un carril, que causa circulació intensa en aquest punt.
Per poder retirar-la de la calçada, els operaris l'han trencat amb l'ajuda d'un martell hidràulic.

L'impacte de la pedra ha provocat diversos sots a la calçada, que s'hauran de tapar amb aglomerat. Fins que no acabin aquestes tasques, es mantindrà un tram de carril tallat.

Com es veu en les imatges enregistrades per conductors i que han publicat a les xarxes socials, la pedra és més alta que un vehicle.
Des del Servei Català de Trànsit recomanen circular amb precaució per la zona.
Diverses esllavissades a Catalunya els últims dies
L'esllavissada d'aquest dilluns a la C-25 s'afegeix a altres casos de roques o despreniments a la calçada aquests últims dies a diferents carreteres de Catalunya, coincidint amb un episodi continuat de pluges.
Dijous de la setmana passada, una roca de grans dimensions va caure a la calçada de la N-420 a Pradell de la Teixeta (Priorat) i va obligar a donar pas alternatiu.
El 15 de març, una esllavissada va tallar del tot la carretera B-500 a Sant Fost de Campsentelles, al Vallès Oriental.
També per despreniments a la calçada, aquest dilluns continua tallada la carretera GI-542 entre Osor i Sant Hilari Sacalm, a la Selva.
"Són difícils de preveure", afirma una geòloga
Marta Guinau, geòloga i membre Grup de Recerca RISKNAT de la UB, assegura que aquests accidents són més habituals del que pensem.
"Els despreniments de roques força comuns, sobretot després o durant episodis de precipitacions intenses o de llarga durada. Són habituals en zones de muntanya o en talussos de carretera on el pendent del terreny és elevat. A causa de les pressions que exerceix l'aigua en infiltrar-se als materials, pot generar-se una desestabilització", ha explicat en una entrevista al canal 3/24.
Guinau assenyala que és complicat actuar amb anticipació. "És difícil de prevenir perquè es tracta de processos que es produeixen amb gran rapidesa i tenim poc marge de maniobra. A vegades hi ha despreniments petits que avisen dels grans, però és difícil detectar-los, a més, quan estem circulant amb un vehicle", ha comentat.
Pots recuperar l'entrevista sencera aquí:
- ARXIVAT A:
- Trànsit