Barcelona estrena terminal de creuers mentre l'Ajuntament vol tancar-ne dues

L'últim acord PSC-Comuns contempla reduir de 7 a 5 les terminals de creuers al Moll Adossat entre aquest any i el 2029

Enllaç a altres textos de l'autor imgauto48

Òscar Armengol

Periodista de la secció d'Economia de TV3

Actualitzat

La nova terminal d'MSC al Port de Barcelona ha rebut aquest dissabte el seu primer creuer, l'MSC Fantasia. És la sisena de les set terminals previstes al Moll Adossat, però l'estrena arriba dos mesos després d'un acord de l'Ajuntament de la capital catalana que planteja tancar-ne dues. 

Dissenyada per Ricardo Bofill, la nova terminal d'MSC ha costat 50 milions d'euros i és la primera que obre la companyia italosuïssa al Mediterrani. Té una superfície de 12.500 metres quadrats i incorpora tecnologies d'estalvi energètic. Preveu acollir quatre creuers a la setmana, unes 190 escales aquest any. Però la naviliera ha assegurat que el fet de tenir terminal pròpia no suposarà que porti més vaixells a Barcelona, sinó que oferirà més bon servei.

"Està pensada per fer operacions de fins a 6.600 passatgers, la capacitat màxima dels nostres vaixells. Hi podem tenir treballant, depenent de la mida del vaixell, de 100 a 200 persones", ha afegit la directora de la terminal d'MSC Cruceros, Sandra Yunta.


Pla per reduir les terminals

L'acord del 2018 entre l'Ajuntament, aleshores governat pels Comuns, i el Port preveia allunyar les terminals del centre de la ciutat, concentrar aquesta activitat al Moll Adossat i limitar el nombre de terminals a 7. Això és el que ha permès construir la terminal d'MSC, la sisena, i adjudicar la setena a Royal Caribbean, que en començarà les obres en els pròxims mesos amb la intenció de tenir-la llesta el 2027.

Els terrenys on es construirà la futura terminal de Royal Caribbean (3Cat/Òscar Armengol)

Però la situació política ha canviat. Al desembre, el PSC, ara governant, va pactar amb els Comuns reduir de 7 a 5 les terminals de creuers al Moll Adossat, però el consistori barceloní no ho pot aplicar unilateralment i, igual que l'anterior acord, l'haurà de negociar amb el Port, que encara no s'hi ha pronunciat, a l'espera que l'Ajuntament li ho comuniqui.

En cas que tirés endavant, però, les dues terminals afectades no serien ni la nova d'MSC ni la futura de Royal Caribbean. El pacte PSC-Comuns preveu tancar dues de les tres terminals de la societat Creuers del Port, aprofitant que acaben la concessió: una aquest any i l'altre el 2029.

Les altres dues terminals del Moll Adossat són de la nord-americana Carnival. I encara hi ha una altra terminal, aquesta fora d'aquest moll: la sud del World Trade Center, que en compliment de l'acord del 2018 es tancarà l'any que ve.

ARXIVAT A:
Barcelona
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut