Es busquen turistes: Hong Kong regalarà 500.000 bitllets d'avió per atraure visitants
La iniciativa "Hello Hong Kong", que costarà al govern hongkonguès 250 milions de dòlars, vol impulsar el turisme i deixar enrere les esfereïdores imatges de carrers buits i l'alt índex de mortalitat per la covid
"Hong Kong està preparat per rebre visitants de tot el món amb els braços oberts i les portes obertes! Per enviar la nostra benvinguda més gran al món, Hong Kong regala 500.000 bitllets d'avió i més d'un milió de vals de consum per a tota la ciutat. Vine a unir-te al 'Món dels guanyadors', desembolica els teus regals de benvinguda de Hong Kong i prepara't per a un viatge de tota la vida a una de les millors destinacions del món!"
Amb aquest text inicial, extret de la pàgina web de la iniciativa engrescadora, el govern de Hong Kong convida fins a 500.000 afortunats a visitar la seva ciutat. Com si es tractés d'una gran agència de viatges, es convida els visitants a explorar-la a través de la iniciativa "Hello Hong Kong" per tal de revifar la seva indústria turística i atraure més visitants.
Mecanisme del sorteig
Els viatgers interessats a viatjar a Hong Kong poden visitar la pàgina web "World of Winners" ("Món dels guanyadors") i a partir de l'1 de març es podran inscriure al sorteig. Els bitllets s'assignaran en tres onades: des de l'1 de març a les persones del sud-est asiàtic, des de l'1 d'abril als habitants de la Xina continental i des de l'1 de maig als residents de la resta del món.
Els bitllets es distribuiran entre les tres companyies aèries de la ciutat: l'aerolínia de bandera Cathay Pacific, HK Express i Hongkong Airlines. Més endavant, seran les mateixes empreses les encarregades de donar més detalls de com es distribuiran els seients gratuïts.
250 milions de dòlars per reviure la indústria turística
Abans de la pandèmia, Hong Kong rebia 56 milions de visitants a l'any. L'any passat, però, la xifra es va reduir a tan sols 100.000 persones.
No queden gaire lluny les imatges de les restriccions de la ciutat hongkonguesa que, tot i la política covid zero, va arribar a tenir la pitjor taxa de mortalitat del món fa menys d'un any
Per tal d'insuflar turistes, el govern de la regió va donar a conèixer dijous passat aquest "World of Winners", una iniciativa en què ha treballat dos anys i en què ha invertit més de 250 milions de dòlars.