Escales mecàniques de l'estació Singuerlín de l'L9 (Vicente Zambrano González/Ajuntament de Barcelona)

Es reprenen les obres a l'estació de l'L9 a Sanllehy després de 13 anys

Els treballs, que tenen un pressupost de gairebé 13 milions d'euros, inclouen acabar el pou i la galeria que connecta l'estació amb el túnel del tram central
Redacció
TEMA:
Metro

Aquest dimarts s'han reprès les obres de la futura estació de l'L9 de metro, a la plaça Sanllehy de Barcelona, després de 13 anys d'estar aturades. El Departament de Territori hi destina un pressupost de 12,8 milions d'euros. Aquests treballs han de permetre acabar el pou de l'estació i construir la galeria que l'ha de connectar amb el túnel del tram central de les línies L9 i L10.

En els primers mesos de les obres s'executaran tasques a la superfície, com ara la reobertura i represa de l'excavació del pou.

Pel que fa al seguiment de les obres al tram central de l'L9, s'està avançant també les feines en altres estacions. S'està treballant en el vestíbul i la sortida d'emergència de la futura estació de Mandri, on el pou de 75 metres de profunditats ja està excavat. També progressa l'excavació del pou de l'estació de Sarrià, que es troba en un 75% d'execució.

A més, recentment han començat els treballs per consolidar l'estructura interior de l'estació de Plaça Maragall i del túnel que connecta aquest punt amb Lesseps. I s'actua en l'àmbit del "macropou" de La Sagrera, per connectar el tram de l'L9 i L10 que ja està en servei, amb el tram central que no està en marxa.

La tuneladora del tram central està actualment a l'altura de Mandri, on s'hi estan fent les tasques de manteniment i posada a punt necessàries abans d'encarar el tram pendent fins a Lesseps.

Estat de les obres a la línia 9 del metro, al primer trimestre de 2024 (324.cat)

Unes obres constantment aturades

L'excavació del pou de la línia a Sanllehy es va aturar el 2011 i va deixar l'estació executada en un 42%. Les obres en aquest punt formen part de la fase de finalització del tram central de les línies de metro L9 i L10, i impliquen tancar i ocupar la plaça Sanllehy, on s'ubicarà la futura estació. Els treballs haurien d'acabar el 2028.

L'L9/L10, batejada com la línia de metro més llarga d'Europa, es troba en funcionament als extrems, a l'espera que s'acabi d'excavar el tram central.

La crisi financera i econòmica va comportar l'aturada de les excavacions d'alguns trams, com el de la plaça Sanllehy, on el forat per encabir la tuneladora va ser visible fins a la reurbanització d'aquesta zona del districte de Gràcia.

 

 

 

ARXIVAT A:
Metro Mobilitat
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut