Cada cop és més habitual el "phishing", les estafes per SMS o correu electrònic per aconseguir dades de l'usuari (Europa Press)

Estafa massiva per SMS: t'avisen d'un paquet pendent d'entrega de Correus, Seur o FedEx

Cada cop són més freqüents els missatges que busquen que l'usuari cliqui un enllaç i se li puguin robar dades bancàries
Actualitzat
TEMA:
Delictes econòmics

"El seu enviament és al punt d'entrega" o "no hem pogut entregar el seu paquet". Darrerament, són cada cop més freqüents missatges fent-se passar per Correus o empreses de missatgeria com SEUR, DHL o FedEx anunciant un paquet per recollir i un enllaç on trobaran més informació.

 

Exemple de missatge instant a clicar a un enllaç fraudulent

 

Es tracta d'una estafa massiva. L'objectiu és que l'usuari cliqui i se li puguin robar dades personals, el frau per internet conegut com a "phishing". Tant la Policia Nacional com els Mossos d'Esquadra han avisat de missatges que es fan passar per empreses de paqueteria amb l'objectiu que l'usuari cliqui un enllaç i se li puguin robar dades bancàries personals.

 

 

 

En les respostes al tuit, molts usuaris expliquen que han rebut el missatge i que portava el seu nom i cognom. Gràcies a l'augment d'enviaments a domicili, cada cop són més freqüents els casos de "phishing" a través de missatges de correu o SMS suplantant empreses de missatgeria amb enllaços que adrecen a pàgines fraudulentes, segons han alertat també els Mossos d'Esquadra.

Quan l'usuari clica, se'l redirigeix a pàgines web malicioses o se'ls descarrega una app al telèfon que accedeix a dades de l'usuari. A més, aquest software maliciós ataca el programari de seguretat del mòbil, que justament impedeix que es descarreguin aplicacions perjudicials.

Per evitar estafes com aquesta, s'aconsella anar amb compte quan es rep una comunicació electrònica i no actuar impulsivament clicant els enllaços ni descarregar arxius dels quals es tinguin dubtes de la procedència.

 

SMS com aquest busquen aconseguir dades de l'usuari de manera fraudulenta

 

 

Aquests SMS acostumen a contenir algunes pistes que poden fer dubtar de la seva autenticitat, com enllaços poc habituals, escurçats o amb un domini diferent del de la companyia que diu enviar-los. Sovint, també, són missatges que contenen errors gramaticals o ortogràfics.

És fonamental que, per saber en quina situació es troben els enviaments, s'accedeixi únicament als llocs web oficials de les companyies de missatgeria. A més, cal tenir en compte que aquestes empreses mai exigeixen als usuaris la instal·lació d'aplicacions mòbils per poder fer seguiment dels paquets.

 

Des de les companyies per qui es fan passar els autors d'aquesta estafa s'avisa els usuaris que parin atenció al nom, correu electrònic i enllaços dels remitents d'aquests missatges i que desconfiïn dels missatges que emplacen a fer pagaments extres:

 

 

 

 

 

 

 

ARXIVAT A:
Policia Nacional Delictes econòmics
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut