Etihad Airways, primera companyia a reprendre vols de llarga distància al Prat

Cristina HerranzActualitzat

La incertesa i unes perspectives poc optimistes planen sobre el sector aeri per la crisi del coronavirus. A l'aeroport del Prat, ara aturat al 95 per cent, algunes companyies esperen poder reiniciar els vols de manera gradual a partir del juny. De moment, Etihad Airways és la primera aerolínia que ha reprès els vols de llarga distància, tot i que de moment són vols de càrrega que també transporten passatgers repatriats.

Després de setmanes amb tota la flota a terra, de manera gradual Etihad Airways torna a aixecar el vol. La companyia espera transportar turistes aviat, com explica Javier Alija, director de planificació de rutes aèries d'Etihad:

"Començar a volar i a tenir operacions encara que sigui en un percentatge molt més petit del que fèiem abans, és importantíssim. Són petits passos cap a la normalitat."

 

Neteja a l'interior d'un avió d'Etihad Airlines

Dins l'avió, les mesures de seguretat són màximes. Mascaretes, gel i desinfecció intensa, i, de moment, limitant la capacitat de passatgers a la meitat. També control de temperatura abans de pujar. 

 

L'aeroport del Prat preveu recuperar progressivament la normalitat. Estudia reactivar alguns vols a les principals ciutats espanyoles i europees a finals de juny i algunes rutes internacionals al juliol, entre les quals hi ha els Estats Units i el Pròxim Orient. Dependrà de la demanda del turisme i de les limitacions de mobilitat dels governs. 

Des de la Generalitat, Isidre Gavín, president Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA), admet que és molt important recuperar l'aeroport per a sectors ecònimics claus per a Barcelona i el país:

"Hi ha sectors econòmics tan importants com el turisme, la restauració, els congressos... on Barcelona és una potència mundial que es podran recuperar si recuperem en part la connectivitat internacional."

Els vols de repatriació són només l'inici per reprendre l'activitat, però, de mica en mica, les companyies hauran d'anar valorant si els surt a compte tornar a obrir les rutes.

 

La dràstica caiguda d'ingressos i les possibles normatives de distanciament social a cabina poden fer pujar preus. Tot i que a mitjà termini, diu el sector, tornaran a baixar, com apunta Javier Gándar, president de l'Associació de Línies Aèries:

"La nostra intenció és que després de la crisi volar torni a ser tan assequible com era abans,"

Brussel·les informarà aquest dimecres de les condicions sanitàries per reactivar les operacions aèries.

ARXIVAT A:
AeroportsTurismeCoronavirus
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut