Experts adverteixen que el TGV és 4.000 vegades més perillós del que és admissible
Dos enginyers de l'Institut Geològic i Miner, que depèn del ministeri de Ciència i Tecnologia, han elaborat un informe en què afirmen que el TGV Madrid-Lleida és 4.000 vegades més perillós del que és admissible. Pel ministre de Foment, Francisco Álvarez Cascos, el document, que alerta, a més, sobre la possibilitat de fins a 5 enfonsaments sota les vies en els seus 50 anys de vida, no té cap credibilitat i és irresponsable. D'altra banda, el GIF, l'ens públic que construeix l'alta velocitat a Espanya, afirma que el TGV Madrid-Lleida no presenta cap risc per a la seguretat i que les mesures de manteniment granteixen la seguretat de l'explotació.
Pel ministre de Foment, Francisco Álvarez Cascos, l'informe de dos enginyers de l'Institut Geològic i Miner, que afirma que la línia del TGV Madrid-Lleida és 4.000 vegades més perillós del que és admissible, no té cap credibilitat i és irresponsable.
El GIF, l'ens públic que construeix l'alta velocitat a Espanya, afirma, en un comunicat, que la nova línia d'alta velocitat Madrid-Lleida no presenta cap risc i que les mesures de vigilància i manteniment preventives que s'apliquen garanteixen la seguretat de la infraestructura i de la seva explotació.
Aquest estudi de probabilitats, que alerta sobre la possibilitat de fins a 5 enfonsaments sota les vies en 50 anys de vida, no té en compte, diu el GIF, les solucions constructives adoptades ni les mesures prospectives de manteniment.