Facebook és una de les xarxes analitzades pel CAC (Reuters / Dado Rubic)

Facebook anuncia que reforça la lluita contra la desinformació sobre la Covid-19

La xarxa social avisarà els usuaris que hagin vist o compartit notícies falses sobre el coronavirus
Juli Rodés Almer Actualitzat
TEMA:
Coronavirus

Nova mesura de Facebook contra les notícies falses. Aquesta xarxa social amb més de 2.300 milions d'usuaris ja havia anunciat que esborrarà totes les anomenades "fake news" sobre la Covid-19 que s'hi publiquin.

A partir d'ara, a més, enviarà missatges als usuaris que les hagin comentat o compartit abans que hagin pogut ser despublicades, per informar-los que allò que han llegit no és veritat.

Aquesta iniciativa de Facebook per combatre la desinformació sobre la pandèmia del coronavirus s'afegeix a una altra d'activada fa uns dies: el Centre d'Informació sobre la Covid-19, un espai on només es publiquen notícies avalades per organitzacions sanitàries reconegudes, com ministeris de Salut i organismes internacionals.

 

 


Sembla, però, que Facebook ja està desbordada per la lluita contra la desinformació, perquè l'ONG Avaaz ha alertat que la xarxa social creada per Mark Zuckerberg pot arribar a trigar fins a 22 dies a emetre les etiquetes que avisen sobre continguts falsos.

 

Avaaz, nascuda el 2007 per promoure la mobilització i la participació ciutadanes en la presa de decisions, ha analitzat més de cent notícies falses sobre el coronavirus publicades a Facebook en sis idiomes diferents, i assegura que abans de ser despublicades van ser compartides 1,7 milions de vegades i van tenir 117 milions visualitzacions.

I afegeix que el retard de fins a 22 dies en l'emissió de les etiquetes que avisen de la desinformació va tenir lloc fins i tot quan socis de Facebook havien "informat ràpidament" sobre el contingut perjudicial.

 

 


Segons Avaaz, a més, les etiquetes no s'apliquen amb la mateixa manera sobre els diferents idiomes.

I que, de fet, el 41% de les notícies falses no arriben a ser etiquetades mai.

Fonts de Facebook ja han respost l'estudi d'Avaaz assegurant que la mostra no és representativa i no reflecteix la feina feta per la xarxa social per combatre la desinformació.

Avaaz considera que la mesura anunciada aquest dijous, de fer avisos als usuaris, demostra que Facebook és conscient que, fins ara, "no protegia milions d'usuaris contra la desinformació sobre la Covid-19".

ARXIVAT A:
Coronavirus Xarxes socials Facebook
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut