Cartell avisant que la T-Mobilitat no funciona, aquest dilluns en una oficina de FGC de Barcelona

Falla la T-Mobilitat la vigília que comenci el canvi de model de la T-Casual i la T-Usual

Fa una setmana es va anunciar que aquest dimarts dia 28 desapareixeran de forma progressiva i ja no es podrien comprar en cartró clàssic aquests títols i tampoc la T-Grup i la T-Familiar

RedaccióActualitzat

Problemes tècnics a la web i l'aplicació de la T-Mobilitat han impedit aquest dilluns poder operar-hi i comprar-hi títols de transport.

Durant la tarda, els problemes s'han resolt en pràcticament tots els vessants, segons ha informat de l'Autoritat del Transport Metropolità, l'ATM.

Durant hores, els usuaris s'han trobat que l'aplicació els rebia amb un missatge dient que s'estaven fent "tasques de manteniment". Al metro s'han hagut de regalar bitllets senzills als usuaris que no podien pagar.

Això ha passat el dia abans que comenci el procés per eliminar el model actuat de la T-Usual i la T-Casual, de manera que a partir d'aquest dimarts aquests s'integren amb la T-Mobilitat.

El canvi serà progressiu a partir d'aquest dimarts, a mesura que es vagin adaptant les diferents màquines expenedores.

Segons han explicat a TV3 responsables de l'ATM la incidència s'ha degut a tasques de manteniment que s'han allargat.


A hores d'ara, els principals punts d'atenció de la xarxa, les webs i apps de TMB i d'FGC funcionen amb normalitat, processen altes i permeten compres de targetes T-mobilitat i recàrregues de títols.

El web de la T-Mobilitat, però, continuava funcionant de manera irregular a primera hora de la tarda. L'app T-mobilitat també funciona amb normalitat per a tothom qui té la sessió iniciada.

L'ATM puntualitza que la validació amb T-mobilitat no ha patit cap entrebanc, així com tampoc la recàrrega a través de les màquines de la xarxa.

Alguns usuaris que s'han trobat amb aquest problema se n'han queixat a les xarxes socials:


En resposta als usuaris que es trobaven amb problemes, els responsables de la T-Mobilitat han admès la "incidència" i han explicat que estaven treballant per resoldre-la.


Demanen que es continuïn venent amb el sistema antic

Al migdia l'Organització de Consumidors i Usuaris, l'OCU, ha reclamat que es continuïn venent la T-Usual i les altres targetes amb el sistema antic mentre continuïn els problemes amb la web.

Aquesta organització ha anat més enllà, i ha posat en dubte que el sistema estigui preparat perquè tots els usuaris puguin adaptar-se a la targeta T-Mobilitat:

"OCU adverteix que el sistema de digitalització en l'adquisició de títols de transport pot comportar problemes per a persones vulnerables en l'entorn digital."


Recta final en la implantació de la T-Mobilitat

L'ATM ha afirmat que l'octubre la meitat dels viatges ja es van fer amb la T-Mobilitat, el doble que al març.

Llavors va ser quan la T-Jove es va convertir en el primer títol de transport que va desaparèixer en el format en cartró tradicional per passar a estar només disponible amb la T-Mobilitat.

Va ser fa una setmana quan es va anunciar que aquest dimarts 28 de novembre ja no es podrien comprar la T-Casual, la T-Usual, la T-Grup i la T-Familiar en cartró i que només es podrien aconseguir integrades a la T-Mobilitat.

ARXIVAT A:
MobilitatMetroRodalies
Anar al contingut