Fan servir Twitter per agregar informació local
Què es diu de Sant Sadurní d'Anoia a la xarxa? O de Mollet del Vallès? Aquesta pregunta té ara una resposta més fàcil gràcies a la monitorització via Twitter de fonts molt diverses sobre una mateixa població. Es tracta d'accions independents, al marge de les institucions locals, que comparteixen la informació agregada amb tothom que hi vulgui accedir.
Twitter serveix per llançar missatges breus que poden llegir les persones que segueixin la direcció d'internet adequada. Algunes institucions, com el mateix govern de la Generalitat, fan servir aquesta eina per difondre els seus comunicats. En aquests casos es tracta d'informació institucional que prové d'una sola font.
El canvi d'aquesta nova proposta rau en la vocació independent i també en la barreja de fonts. El twitter de Sant Sadurní d'Anoia, per exemple, rebota a la xarxa i en una sola adreça tot el que es diu d'aquesta localitat als cercadors més importants, als canals de vídeo, als mitjans locals i a més d'una desena de blogs, de manera que la informació que prové dels mitjans i la que prové dels ciutadans es troba en un mateix lloc i amb un sol tractament.
Jove estudiant de periodisme
Les noves eines de la xarxa permeten a qualsevol ciutadà actuar com a comunicador i afavoreixen l'agregació de fonts sense gaires dificultats. En aquest cas, ha estat una iniciativa de Sergi Sabaté, un jove estudiant de periodisme de 22 anys. La seva acció ja ha trobat eco a Mollet del Vallès i a Piera.
Sabaté va tenir la idea quan es va adonar que no monitoritzava ningú la informació que hi ha a la xarxa sobre Sant Sadurní. Creu que els ajuntaments haurien de ser els responsables de sostenir la marca de cada localitat però admet que no és gaire fàcil. Encara hi ha molts webs municipals que ni tan sols incorporen un sistema de subscripció RSS.
Qui té la marca
La prova d'aquesta situació encara immadura és que hi ha moltes poblacions que no controlen la "marca de la població" a Twitter. L'adreça @barcelona, per exemple, és d'un grup musical de Seattle i la de Badalona pertany a un mitjà privat que edita un diari electrònic.
Al mateix temps, l'experiència que Sabaté ha posat en marxa és la demostració que són les actuacions de ciutadans independents les que s'avancen. Aquest seria el cas de Sitges, Tarragona, Igualada o la comarca d'Osona.
La presència de les poblacions de Catalunya a Twitter encara es troba al seu inici i tot fa preveure que el seu recorregut dependrà tant de la resposta institucional com de l'acció ciutadana.
El canvi d'aquesta nova proposta rau en la vocació independent i també en la barreja de fonts. El twitter de Sant Sadurní d'Anoia, per exemple, rebota a la xarxa i en una sola adreça tot el que es diu d'aquesta localitat als cercadors més importants, als canals de vídeo, als mitjans locals i a més d'una desena de blogs, de manera que la informació que prové dels mitjans i la que prové dels ciutadans es troba en un mateix lloc i amb un sol tractament.
Jove estudiant de periodisme
Les noves eines de la xarxa permeten a qualsevol ciutadà actuar com a comunicador i afavoreixen l'agregació de fonts sense gaires dificultats. En aquest cas, ha estat una iniciativa de Sergi Sabaté, un jove estudiant de periodisme de 22 anys. La seva acció ja ha trobat eco a Mollet del Vallès i a Piera.
Sabaté va tenir la idea quan es va adonar que no monitoritzava ningú la informació que hi ha a la xarxa sobre Sant Sadurní. Creu que els ajuntaments haurien de ser els responsables de sostenir la marca de cada localitat però admet que no és gaire fàcil. Encara hi ha molts webs municipals que ni tan sols incorporen un sistema de subscripció RSS.
Qui té la marca
La prova d'aquesta situació encara immadura és que hi ha moltes poblacions que no controlen la "marca de la població" a Twitter. L'adreça @barcelona, per exemple, és d'un grup musical de Seattle i la de Badalona pertany a un mitjà privat que edita un diari electrònic.
Al mateix temps, l'experiència que Sabaté ha posat en marxa és la demostració que són les actuacions de ciutadans independents les que s'avancen. Aquest seria el cas de Sitges, Tarragona, Igualada o la comarca d'Osona.
La presència de les poblacions de Catalunya a Twitter encara es troba al seu inici i tot fa preveure que el seu recorregut dependrà tant de la resposta institucional com de l'acció ciutadana.