Madrid

Finalitza el dispositiu humanitari que Foment va engegar per la crisi d'Air Madrid

L'últim avió usat per Foment per transportar passatgers afectats per la crisi d'Air Madrid ha aterrat aquest matí a l'aeroport de Barajas procedent de Guayaquil i Panamà, segons fonts del ministeri. D'aquesta forma, conclou el dispositiu humanitari que el ministeri va engegar entre els dies 15 i 21 de desembre. En total, hi ha transportat uns 5.000 passatgers. Fonts ministerials han recalcat que aquells passatgers els vols dels quals hagin estat cancel·lats poden reclamar el reemborsament dels cost íntegre del bitllet i, segons els casos, una compensació econòmica.

Actualitzat
El centre de trucades per atendre els viatgers afectats continua en marxa i, segons les mateixes fonts, fins ara han rebut unes 53.000 consultes. Foment també ha tramitat unes 7.000 reclamacions en set dies, i ha recordat que poden tramitar les reclamacions enviant-les a Air Madrid o entregant-les a agències de viatge, turoperadors, aeroports espanyols o davant la Direcció General d'Aviació Civil.

El ministeri ha insistit que si l'empresa no reemborsa en set dies l'import dels bitllets, els passatgers poden denunciar-ho a la Direcció General d'Aviació Civil i demanar judicialment el pagament de les quantitats. Si la demanda judicial es presenta en els tribunals espanyols i la quantitat reclamada és inferior a 900 euros, n'hi haurà prou de presentar com a demanda l'imprès normalitzat, que podrà obtenir-se a la mateixa seu del tribunal.
Anar al contingut