Foment revisarà els límits de velocitat de tota la xarxa ferroviària
La ministra Ana Pastor ha basat el seu discurs davant la Comissió de Foment del Congrés en un repàs exhaustiu del funcionament de la xarxa ferroviària i de les actuacions que ha emprès d'ençà de l'accident de Santiago.
RedaccióActualitzat
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha anunciat que es revisaran els límits de velocitat i els sistemes de seguretat de tota la xarxa ferroviària de l'estat espanyol. Ho ha anunciat en la seva compareixença en la Comissió de Foment del Congrés, on ha parlat d'una "revisió generalitzada" de la velocitat màxima permesa dels trens segons la perillositat dels trams. "Tot, absolutament tot està sotmès a revisió", ha dit la ministra abans de detallar que una de les 19 mesures que engegarà serà posar balises ASFA a les zones on s'hagi de fer una important reducció de la velocitat.
Pel que fa als maquinistes, Foment implantarà el sistema de mans lliures a les locomotores i revisarà els requisits per ser-ne.
Però el discurs de Pastor, d'una hora i quaranta minuts de durada, s'ha basat més en el repàs exhaustiu de la normativa vigent i de totes les actuacions engegades pel seu ministeri per atendre les famílies de les víctimes de l'accident de Santiago que en l'anunci de noves mesures de seguretat.
Pastor no ha reconegut cap error i en referència al traçat Ourense-Santiago i al de la corba on es va produir l'accident, ha repetit el mateix argument que va donar dijous el president d'Adif, que de les 300 al·legacions a aquest traçat cap feia referència al revolt on el tren va descarrilar.
Pastor ha començat a parlar molt emocionada afirmant que des del descarrilament del tren la prioritat ha estat l'atenció a les víctimes i que per això es va crear l'oficina d'atenció. I ha conclòs: "No descansaré fins a saber tot el que va passar". Seguidament ha començat a repassar minuciosament els procediments de seguretat actuals i les línies d'actuació que ja estan en marxa per augmentar la seguretat de la xarxa ferroviària espanyola.
La compareixença de la ministra, a voluntat pròpia, que havia de servir per aportar més llum a les causes de l'accident de tren de Santiago, no ha aportat nous detalls sobre els fets.
Prèviament, aquest dijous els presidents d'Adif i Renfe també van comparèixer a la Comissió de Foment, on van admetre que el projecte inicial del tram on va descarrilar el tren es va canviar l'any 2010. Es va decidir fer-lo d'ample convencional i no pas d'alta velocitat, i, per tant, sense el sistema de seguretat que hauria permès que el tren frenés automàticament.
Els responsables de Renfe i Adif també insisteixen que hi havia temps per frenar manualment seguint els senyals a 4 quilòmetres del lloc del sinistre, un recorregut, però, que a 200 km per hora es fa en poc més d'un minut.
Pel que fa als maquinistes, Foment implantarà el sistema de mans lliures a les locomotores i revisarà els requisits per ser-ne.
Però el discurs de Pastor, d'una hora i quaranta minuts de durada, s'ha basat més en el repàs exhaustiu de la normativa vigent i de totes les actuacions engegades pel seu ministeri per atendre les famílies de les víctimes de l'accident de Santiago que en l'anunci de noves mesures de seguretat.
Pastor no ha reconegut cap error i en referència al traçat Ourense-Santiago i al de la corba on es va produir l'accident, ha repetit el mateix argument que va donar dijous el president d'Adif, que de les 300 al·legacions a aquest traçat cap feia referència al revolt on el tren va descarrilar.
Pastor ha començat a parlar molt emocionada afirmant que des del descarrilament del tren la prioritat ha estat l'atenció a les víctimes i que per això es va crear l'oficina d'atenció. I ha conclòs: "No descansaré fins a saber tot el que va passar". Seguidament ha començat a repassar minuciosament els procediments de seguretat actuals i les línies d'actuació que ja estan en marxa per augmentar la seguretat de la xarxa ferroviària espanyola.
La compareixença de la ministra, a voluntat pròpia, que havia de servir per aportar més llum a les causes de l'accident de tren de Santiago, no ha aportat nous detalls sobre els fets.
Prèviament, aquest dijous els presidents d'Adif i Renfe també van comparèixer a la Comissió de Foment, on van admetre que el projecte inicial del tram on va descarrilar el tren es va canviar l'any 2010. Es va decidir fer-lo d'ample convencional i no pas d'alta velocitat, i, per tant, sense el sistema de seguretat que hauria permès que el tren frenés automàticament.
Els responsables de Renfe i Adif també insisteixen que hi havia temps per frenar manualment seguint els senyals a 4 quilòmetres del lloc del sinistre, un recorregut, però, que a 200 km per hora es fa en poc més d'un minut.