Vaga del metro coincidint amb el Mobile World Congress
El Departament de Treball ha fixat uns serveis mínims del 50% durant les hores punta. La resta del dia hauria de funcionar amb normalitat.
La nova reunió entre l'empresa i els sindicats de TMB amb la mediació del Departament de Treball ha acabat sense cap acord. Treball els havia convocat aquest diumenge per mirar de trobar un acord "in extremis" que desconvoqués la vaga del metro i evitar així que afectés el Mobile World Congress.
Tanmateix, la reunió, malgrat que ha durat gairebé cinc hores, ha acabat sense èxit.
El Departament de Treball ha fixat uns serveis mínims del 50% durant les hores punta, de 7 a 9 del matí i de 4 a 6 de la tarda. A la nit, entre les 22.50 i fins al final del servei, circularan el 30% dels combois.
La resta del dia el servei hauria de funcionar amb normalitat.
L'Ajuntament de Barcelona i TMB consideren insuficients aquests serveis mínims, inferiors als que va fixar en la protesta de fa dos anys.
Posicions enfrontades
Els sindicats denuncien que TMB no s'ha mogut de les seves posicions. La direcció de TMB, per la seva banda, ha explicat en un comunicat que han "donat resposta a totes les demandes plantejades i, fins i tot, han ampliat l'oferta amb propostes més enllà del que estableix la normativa".
Tot i haver donat resposta a les demandes sindicals, del 25 al 28 de febrer, #metrobcn afectat per aturades de 7 a 9 h i de 16 a 18 h, en què circularà el 50% dels trens. A la nit (de 22.50 h al final) circularà el 30%. Resta del dia, servei normal #MWC19 https://t.co/wgWHoSUwJG pic.twitter.com/wsZAnAwDGJ
TMB (@TMB_Barcelona) 23 de febrero de 2019
TMB diu que veu ara "encara menys raons objectives per justificar la convocatòria d'aturades". Entre les seves propostes, que reiteren que els sindicats han rebutjat, hi havia el compromís de l'empresa de reduir de 4 a 3 anys la durada de les tasques de retirada o encapsulament dels elements amb amiant.
D'aquesta manera es mantenen les aturades parcials de dues hores per torn per denunciar la presència d'amiant en vagons i estacions.
- ARXIVAT A:
- MobilitatMobile World CongressAmiant