Front comú del Segrià i la Ribera d'Ebre per accelerar el desdoblament de la C-12

Els representants dels dos consells comarcals volen saber en quin estat es troba el projecte per convertir-lo en un eix 2+1

RedaccióActualitzat

Els consells comarcals del Segrià i la Ribera d'Ebre pressionen per reclamar que, d'una vegada per totes, tiri endavant el projecte que preveu un tercer carril amb el model 2+1 a la carretera C-12. 

Els presidents dels dos consells comarcals, David Masot i Francesc Barbero, es van reunir amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal, per intentar avançar. Una reunió on van demanar que s'agilitzi la redacció dels projectes que han de fer possible aquest desdoblament, per evitar retards innecessaris

Aquesta trobada podria haver tingut efecte, ja que la mateixa setmana la Generalitat va treure a licitació una part del projecte. "Han tret a licitació, si ho recordo bé, la part de Sarroca a Alcanó. Per tant, ara demanem la part que falta. De Flix a Alcanó", diu l'alcalde de Maials i president del Consell Comarcal del Segrià, David Masot.

I el president del Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre, Francesc Barbero, afegeix:

"Entenem que són més de 130 km de carretera, que s'ha de fer a trams, però que no es faci en anys per no tenir una carretera a pedaços"

Així doncs, el territori reclama accions i un pas endavant per reduir el trànsit i el perill de la zona.

El secretari s'ha compromès a donar prioritat al projecte i a coordinar les diferents fases de redacció i execució per tal que no hi hagi grans diferències de temps entre elles.


Els veïns, cansats

Els veïns estan, diuen, avorrits de veure tant trànsit de camions. Sobretot, a primera hora del matí.

" A les 7 ja hi ha trànsit, la carretera està plena. Jo que a vegades miro, veig camions amunt i avall. S'hi ha de fer alguna cosa perquè no pot ser, aquesta carretera s'ha quedat petita."

"Venen molts camions i cotxes, sobretot a l'estiu, que van cap a la platja..."


Més problemes

La reunió també va servir per tractar un altre tema pendent: la integració entre les Autoritats Territorials de Mobilitat (ATM) de Lleida i les Terres de l'Ebre, així com la millora del transport públic d'autobusos entre Lleida i la Ribera d'Ebre. 

La millora del transport públic entre Lleida i la Ribera d'Ebre és una qüestió que els alcaldes no volen allargar més. Concretament, i un dels punts clau, és la connexió entre Maials i Flix. Són municipis que no tenen una oferta de transport coordinada i enllaçada, lamenta l'alcalde de Llardecans, Francesc Xavier Mor:

"Tampoc no demanem que cada mitja hora hi hagi un autobús aquí. Però que n'hi hagués 2 o 3 al matí, i 2 o 3 a la tarda jo crec... no sé si s'ho poden permetre perquè som pocs, i a vegades aquest és el problema. O bé posar autocars més petits perquè no cal un autocar de 40 places".

La millora dels accessos als municipis és un altre tema que reclamen des del Segrià, ja que en cas de boira es perd visibilitat i s'accentua el perill.

"És un problema creuar la carretera quan hi ha boira. La gent té por. Creiem que arreglar les entrades és urgent. Hem d'exigir el què ens toca, i que els municipis petits també tenim dret a tenir seguretat a la carretera".
 

ARXIVAT A:
Mobilitat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut