Gabilondo i les comunitats autònomes revisaran al març el cofinançament educatiu
El govern central i les comunitats autònomes es reuniran al març per estudiar com aplicar en cadascuna el finançament compartit de programes sectorials, ateses les dificultats econòmiques actuals. Així ho ha fet públic el ministre d'Educació, Ángel Gabilondo, a l'acte de presentació de l'informe de la Conferència de Rectors d'Universitats Espanyoles. Gabilondo també ha confirmat una trobada aquesta setmana per veure si és possible una política coordinada de cooperació sobre oposicions per a professorat a tot Espanya, després que diverses administracions autonòmiques han decidit congelar les convocatòries.
Pel que fa a la paralització a Catalunya de la dotació d'ordinadors per als alumnes d'ESO i a la permanència de barracons escolars per la crisi econòmica, Gabilondo ha indicat que la consellera catalana, Irene Rigau, li ha explicat la situació econòmica general a la comunitat i les polítiques que pensen aplicar-hi. "M'ha dit que, en polítiques de cofinançament, com el cas d'aquests programes sectorials, potser hi tindran algunes dificultats", ha dit el ministre.
Així, Educació es reunirà amb totes les comunitats per parlar dels programes sectorials cofinançats i per veure de quina manera es pot, amb cada comunitat, segons la seva situació singular, trobar una resposta per a les seves necessitats. Gabilondo ha matisat que la proposta de Catalunya, en aquests moments, no consisteix en l'eliminació del programa Escola 2.0, sinó en la recerca d'una solució coordinada, perquè pugui aplicar-se en cada comunitat segons la seva situació concreta. Sobre els barracons, ha manifestat que no pot sentir-se satisfet i s'ha compromès a "treballar expressament per resoldre-ho".
Així, Educació es reunirà amb totes les comunitats per parlar dels programes sectorials cofinançats i per veure de quina manera es pot, amb cada comunitat, segons la seva situació singular, trobar una resposta per a les seves necessitats. Gabilondo ha matisat que la proposta de Catalunya, en aquests moments, no consisteix en l'eliminació del programa Escola 2.0, sinó en la recerca d'una solució coordinada, perquè pugui aplicar-se en cada comunitat segons la seva situació concreta. Sobre els barracons, ha manifestat que no pot sentir-se satisfet i s'ha compromès a "treballar expressament per resoldre-ho".