Gamelab es fa gran
La trobada del sector dels videojocs demostra el potencial de Barcelona com a "hub"
L'esdeveniment sobre videojocs Gamelab ha arribat enguany a la 10a edició, quatre de les quals celebrades a Barcelona. I ho ha fet portant a la capital alguns dels creadors dels videojocs que han captivat el gran públic, com "Megaman", "Monkey Island" o "Fable", per compartir els seus coneixements, cosa que sempre s'agraeix més que quan les visites es perceben com a promocionals.
En els darrers anys el sector dels videojocs, que és global per definició, ha anat reconeixent Barcelona com un "hub" de creació a Europa. Actualment, tenim més de 70 empreses que donen feina a pràcticament mil treballadors, i facturen més de 70 milions d'euros anuals, segons l'Institut Català de les Empreses Culturals. I aquestes xifres aniran augmentant, tenint en compte que el curs que comença al setembre hi haurà tres graus universitaris especialitzats, a més dels màsters que funcionen des del 2004.
Gamelab ha tingut l'encert de combinar les celebritats amb els creadors emergents, que tenen la capacitat de desenvolupar amb el seu temps com a màxim capital, i crear veritables joies jugables, algunes de les quals reconegudes per empreses com Apple, com és el cas de "Nihilumbra", i altres de nominades a gairebé tots els premis indie del certamen, com "Gods Will Be Watching".
Entre les grans xerrades val la pena destacar la de Tim Schafer, creador d'algunes de les aventures gràfiques més importants de Lucas Arts, la de Keiji Inafune, pare de l'icònic plataformes Megaman, la de Peter Molyneux, llegenda del sector darrere de Fable, i les de dones importants com Jade Raymond, creadora del supervendes "Assassin's Creed", o la de Kim Swift, creadora de "Portal".
Xavier Carrillo, una de les veus de l'experiència del sector català, apuntava parlant del futur dels videojocs que el futur és als mòbils i tauletes, i de fet alguns dels creadors dels videojocs més coneguts per aquests dispositius també han passat per Barcelona, com "Apalabrados", "Monument Valley" o "Flappy Bird".
Per això es pot dir que el Gamelab s'ha fet gran, perquè ja necessita un espai més gran que la Filmoteca per lluir, i perquè Barcelona també s'ha fet gran en el sector dels videojocs i ara ja només ens falten títols de gran èxit creats aquí, i veure com incideix aquesta expressió artística en la cultura catalana.